احتمال واگذاری تجهیز و توسعه نمایشگاه‌های ایران به اسپانیایی‌ها

1:30 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۰۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - وزیر خارجه پیشین اسپانیا و نماینده شرکت فیرا بارسلونا که در بخش نمایشگاهی در کشور اسپانیا فعالیت می‌کند، از تمایل این کشور برای مشارکت در تجهیز و توسعه نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران خبر داد.
به گزارش ، میگل آنخل موراتینوس روز سه‌شنبه در دیدار با ولی‌الله افخمی‌راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران این مطلب را بیان کرد.

در این دیدار که در دفتر ریاست سازمان توسعه تجارت برگزار شد، وی افزود: ما خواهان گسترش روابط با ایران در تمامی زمینه‌ها هستیم با این وجود امیدواریم که بتوانیم در حوزه نمایشگاهی کارهای بزرگی با مشارکت ایرانی‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هدف نخستش گسترش روابط میان تهران و بارسلونا است، افزود: ما به دنبال روابط گسترده و بلند مدت با تهران هستیم و امیدواریم در ادامه راه همچنین باعث گسترش روابط تهران و مادرید شویم.

وزیر پیشین وزارت خارجه اسپانیا گفت: ما مطمئن هستیم که برجام شرایط ایران را به سرعت تغییر می‌دهد و این کشور بزرگ غرب آسیا و خاورمیانه را تبدیل به قوی‌ترین اقتصاد منطقه می‌کند.

موراتینوس در ادامه گزارشی از تاریخچه تاسیس و اقدامات شرکت فیرا بارسلونا ارایه کرد و گفت: این شرکت اگرچه سهامی عام محسوب می‌شود اما با بارسلونا و دولت مرکزی ارتباط تنگاتنگی دارد.

ولی‌ا... افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت نیز در ادامه این دیدار با اشاره به حضور هیات‌های مختلف خارجی در کشورمان اظهار داشت:  شرایط ایران به نسبت گذشته تغییرات فراوانی کرده است و با توجه به اقدامات دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی، قطعا در آینده نزدیک شرایط متفاوتی خواهیم داشت.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت نمایشگاه بین‌المللی تهران، ابراز امیدواری کرد: اسپانیایی‌ها راهکارها و برنامه‌های عملیاتی و سرمایه‌گذاری خود را در خصوص توسعه این نمایشگاه به ایران ارائه دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل محدود شدن راه‌های ارتباطی به نمایشگاه دائمی و بین‌المللی تهران، نمایشگاه جدیدی با عنوان «شهرآفتاب» در جنوب تهران توسط شهرداری در حال راه‌اندازی است که مهندسان و مشاوران ایرانی بر روی آن کار می‌کنند.

افخمی‌راد ادامه داد: سازمان توسعه تجارت، اقدامات لازم را برای برقراری ارتباط میان سرمایه‌گذاران خارجی با فعالان ایرانی که مسئولیت راه‌اندازی نمایشگاه شهرآفتاب را دارند، فراهم خواهد کرد، چرا که به نظر می‌رسد زمینه‌های همکاری بیشتری در این بخش وجود دارد.

رییس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: امیدواریم هر چه زودتر طرف اسپانیایی که از نمایشگاه بین‌المللی تهران دیدن کرده است، از شهر آفتاب نیز بازدید کند و برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهد.

شرکت فیرا بارسلونا که افتتاح آن به سال 1932 بر می‌گردد، یکی از مهمترین سازمان‌های تجاری در اروپا محسوب می‌شود که در زمینه امور نمایشگاهی فعالیت می‌کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *