شیخ زکزاکی باید آزاد شود/ "تکفیر" نتیجه قرائت غلط از اسلام با پشتوانه سعودی‌ها

5:05 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۰۸۵
خبرگزاری میزان-رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی باید آزاد شده و حریم او حفظ شود، گفت: تکفیر نتیجه قرائت غلط از اسلام با پشتوانه سعودی‌هااست.
شیخ زکزاکی باید آزاد شود/ به گزارش ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراضی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه، با اشاره به اینکه امروز در جهان قرائت‌های مختلفی از اسلام ارائه می‌شود، اظهارداشت: درگیری‌های مذهبی در جهان اسلام ساخته و پرداخته استعمارگران است که به همه جهان چشم طمع دارند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در اسلام جهاد و عدالتخواهی یک اصل ذاتی است گفت: قرائت انحرافی دیگر از اسلام قرائت متهجرانه و تکفیری است که عقل و منطق را از اسلام جدا می‌کند و پیش از این هم وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه این قرائت امروز زیر سایه آل‌سعود قرار دارد عنوان کرد: ارائه تفسیر غلط از توحید و تکفیری‌گری موضوعی است که در این قرائت مورد تاکید است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه پشتوانه این قرائت‌ها در منطقه به آل‌سعود است تصریح کرد: پشتوانه اصلی این جریانات به مستکبران، آمریکا و صهیونیست برمی‌گردد که با پیگیری این تفکرات به‌دنبال ایجاد تفرقه در اسلام هستند.

وی گفت: اسلام دارای عدالت‌خواهی، معنویت، عقلانیت و مبارزه با ظالمان است.

امام جمعه قم با بیان اینکه نیجریه دهمین کشور از لحاظ نفتی است و جایگاه بالایی در این زمینه دارد عنوان کرد: اسلام و گفتمان اسلامی در این کشور گسترش یافته و با چنین جنایت و دسیسه‌هایی خاموش نمی‌شود. امروز ارتش نیجریه به جای مقابله با بوکوحرام به جان شیعیان مظلوم نیجریه افتاده است.

اعرافی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی باید آزاد شده و حریم او حفظ شود خاطر‌نشان کرد: وی از علمای بزرگ دینی است که به امام خمینی (ره) عشق می‌ورزید. سه فرزند وی کشته شده‌اند و آسیب‌های زیادی به او وارد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت و ارتش نیجریه باید مراقب نفوذ استعمار و صهیونیزم باشند گفت: امروز ما علما، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خواهان رسیدگی به مجروحان، توجه به آسیب‌دیدگان و ادای خسارت به آن‌ها هستیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه جنبش اسلامی باید آزاد شود افزود: مسئولان جمهوری اسلامی، دستگاه دیپلماسی و علمای بلاد مختلف باید در این موضوع با شجاعت از حقوق مظلومان آفریقا دفاع کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *