محمد خزاعی: برای موفقیت در جبهه فرهنگی انقلاب به سردار سلیمانی‌ها نیاز داریم/کسی را از قطار فرهنگی انقلاب پیاده نکنیم

12:26 - 30 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۹۳۰
خبرگزاری میزان - دبیر جشنواره مقاومت گفت: برای موفقیت در جبهه فرهنگی انقلاب و ایجاد فضایی مناسب نیازمند سردار سلیمانی هستیم.
برای موفقیت در جبهه فرهنگی انقلاب به سردار سلیمانی‌ها نیاز داریم
به ، نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت با حضور محمد خزائی دبیر جشنواره و محمد رضا نیرومند در موسسه فرهنگی اسوه برگزار شد.

بنابر این گزارش محمد رضا نیرومند در ابتدای این نشست گفت: پذیرش مسئولیت هادر شرایط فعلی کار دشوار است امیدوارم این جشنواره بتواند راهی که در این سی و دو سال گذشته پیموده با موفقیت طی کند و خزائی دبیر جشنواره نیز راهش را بهتر طی کند.

درادامه این نشست محمد خزاعی ضمن تبریک ولایت حضرت ولی عصر گفت: امیدوارم تلاش ما مورد رضایت امام زمان واقع شود جا دارد شهادت سمیر قنطار را به مردم لبنان تسلیت بگوییم همچنین کشتار شیعیان در نیجریه را محکوم می کنیم تأسف بار است که سازمان حقوق بشر سکوت کرده و مدعیان حقوق بشر هم حتی از دادن یک بیانیه ساده برای کشتار هزاران شیعه در نیجریه دریغ کرده اند.

وی افزود: سی و دو سال از برگزاری اولین دوره جشنواره گذشته است اولین دوره آن در سال 62 شکل گرفته در آن دوران ضرورت شکل گیری  جشنواره برگزاری فیلم مقاومت حس می شد بر اساس همین ارزیابی استراتژی داشتند و استعدادهای جدید را کشف کردند در آن دهه موفق بودند اولین دوره جشنواره در پارک لاله برگزار شد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت یکی از قدیمی ترین وبهترین جشنواره های آن روزگار نامگذاری شد امسال برنامه ریزی جدی برای بهتر برگزار شدن جشنواره داریم.

محمد رضا نیرومند در همان روزهای نخست مرا منسوب کرد تا با برنامه ریزی نقصان ها را رفع کنیم . از جباری مدیر بنیاد روایت هم تشکر می کنم.

خزاعی عنوان کرد: جشنواره مقاومت گفتمان انقلاب است و مسئله مقاومت بصیرت افزایی وتقویت اندیشه های مقاومتی است.امسال یکی از بزرگترین جشنواره های مقاومت را در ابعاد مختلف تجربه می کنیم و باید بگویم این جشنواره بیست و چهار بخش دارد.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به بخش داخلی این جشنواره گفت: ما دربعد داخلی بخشهایی مثل سینمای ایران را داریم تمام فیلم هایی که در این دوره ساخته شده اند وجود دارد . 8 جایزه در این بخش اهدا می شود در بخش مستند آثار خوبی ارائه شده چند بخش به جشنواره اضافه شده که یکی از این بخشهای اضافه شده سریال های تلویزیونی  است.

وی تصریح کرد: شورای سیاست گذاری با توجه به ساخت سریالهای متعدد با موضوع مقاومت و دفاع مقدس این بخش را اضافه کرد بخش دیگری مانند پویانمایی هم به این جشنواره اضافه شده بخش نماآهنگ و کلیپ هم با موضوع مقاومت و دفاع مقدس هم داریم. بخش قلم طلایی هم از دیگر بخش های اضافه شده به این جشنواره است.

در سالهایی که به دلیل نبود فیلم نامه های خوب این بخش طراحی شده بود باعث ایجاد فضای خوبی شد امسال هم دوباره تصمیم گرفتیم این بخش نیز اضافه شود که همین بخش قلم طلایی دو بخش دارد طرح های سینمایی و طرح فیلم های کوتاه از جمله آن است.

خزاعی عنوان کرد: ما امسال بخشی را طراحی کرده ایم که طبق آن از کتابهایی که رهبر معظم انقلاب بر روی آن تقریر کرده اند فیلم نامه هایی به نگارش دربیاید، انجمن به برگزیدگان آن علاوه بر دادن جایزه آن فیلم نامه ها را مورد حمایت قرار می دهد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *