پیشنهاد تشکیل دادگاه کتاب از سوی وزارت ارشاد

9:02 - 29 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۲۶۶
خبرگزاری میزان - نوش آبادی گفت: ما به این ضرورت پی بردیم که تشکیل دادگاه کتاب یک امر ضروری است زیرا کتاب یکی از عناصر مهم فرهنگی است و همینطور که نهادهای دیگر از دادگاه های اختصاصی برخوردارند کتاب و هر آنچه که مربوط به کتاب است نیز نیازمند وجود یک دادگاه اختصاصی است.
پیشنهاد تشکیل دادگاه کتاب از سوی وزارت ارشاد

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگفتگو با ، درخصوص تشکیل دادگاه کتاب گفت: وزارت ارشاد پیشنهادی مبنی بر تشکیل دادگاه کتاب را به قوه قضائیه داده است.

وی افزود: ما به این ضرورت پی بردیم که تشکیل دادگاه کتاب یک امر ضروری است زیرا کتاب یکی از عناصر مهم فرهنگی است و همینطور که نهادهای دیگر از دادگاه های اختصاصی برخوردارند کتاب و هر آنچه که مربوط به کتاب است نیز نیازمند وجود یک دادگاه اختصاصی است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در سال 92 زمانی مقام معظم رهبری در  نمایشگاه کتاب حضور یافتند عده ای از ناشران واتحادیه قلم به صورت اختصاصی نامه ای را مبنی بر تشکیل دادگاه کتاب در اختیار رهبر معظم انقلاب قرار دادند تا ایشان نیز در جریان خاصه اهالی اهل قلم باشند.

نوش آبادی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست خود را به قوه قضائیه فرستادیم و منتظر پاسخگویی از سوی قوه قضائیه هستیم و امیدواریم پاسخ قوه قضائیه نسبت به این امر پاسخی مثبت باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *