بانک جهانی: شمار مهاجران در سال 2015 به 250 میلیون نفر رسید

20:54 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۲۱۸
خبرگزاری میزان - بانک جهانی در گزارشی با اشاره به موج گسترده مهاجرت در سال جاری میلادی، اعلام کرد که شمار مهاجران در سال 2015 میلادی، به 250 میلیون نفر رسیده است.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک جهانی در گزارش خود اعلام کرد که میزان مهاجرت ها طی سال جاری به طور بی سابقه ای افزایش یافته و به دلیل هجوم گسترده آوارگان و مهاجران به اروپا، تعداد این مهاجران به 250 میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، مهاجرت در میان کشورهای جنوب به طور اجمالی، 38 درصد و مهاجرت از کشورهای جنوب به کشورهای شمال، 34 درصد را به خود اختصاص داده است.

بانک جهانی همچنین تصریح کرد که آمار اعلام شده، مربوط به همه مهاجرانی می شود که برای مقاصد سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی، اقدام به مهاجرت کردند.

بر اساس این گزارش، آمریکا، آلمان ، روسیه و امارات از کشورهایی هستند که مقصد اکثر مهاجران را تشکیل می دهند.
هجوم پناهندگان از کشورهای جنگ زده در خاورمیانه و شمال آفریقا به اتحادیه اروپا به دلیل دخالت های غرب به ویژه آمریکا در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و آفریقایی، به بحرانی برای این اتحادیه تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، هزاران تن از شهروندان کشورهای بحران زده تلاش می کنند برای رهایی از جنگ و درگیری ها وارد کشورهای اروپایی شوند. از این رو هر روزه شمار زیادی مهاجر که اکثریت آنها را مهاجران سوری، عراقی، افغانستانی و برخی آفریقایی تشکیل می دهند، راه اروپا را در پیش می گیرند تا خود را از جنگ ها و اوضاع نامناسب حاکم بر کشورهای متبوعشان خلاص کرده و زندگی جدیدی را در پیش گیرند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *