برخورد قاطع با ورود غیرمجاز اتباع بیگانه

11:15 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۹۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجه الاسلام والمسلمین فروتنی از برخورد قاطع با ورود غیرقانونی و غیرمجاز اتباع بیگانه خبر داد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان رضوی، معاون قضایی و جرائم خاص دادگستری خراسان رضوی در نشست بررسی امور اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز و قاچاق انسان با اشاره به فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی در مواجهه با سایر ادیان و ملیت ها افزود: ایرانیان مسلمان همواره به بزرگ منشی و رعایت عدالت و انصاف با سایر مذاهب و ملل شهره بوده اند و در شرایط کنونی نیز شاهد آن هستیم که در سایه نظام مقدس اسلامی آحاد جامعه از قومیت‌ها و مذاهب مختلف در آرامش و امنیت همزیستی می کنند که از افتخارات نظام است.

وی با اشاره به نظام قضایی ایران گفت: نظام قضایی کشور که منبعث از احکام نورانی اسلام است آحاد جامعه را به طور یکسان مورد حمایت حقوقی و قضایی قرار می دهد و از حقوق اتباع بیگانه که به صورت قانونی وارد کشور می شوند و با رعایت تشریفات قانونی در کشور حضور دارند حمایت می کند، اما بدیهی است که با هرگونه قانون شکنی در این زمینه برخورد می شود.

حجه الاسلام والمسلمین فروتنی افزود: هم اکنون شاهد آن هستیم که امکانات و تسهیلات آموزشی، بهداشتی، تحصیلی و ... به صورت قانونی در اختیار آحاد جامعه قرار دارد و همه می توانند با رعایت قانون و نظامات موجود شرعی و قانونی از آن بهره مند شوند.

وی ضمن هشدار به برخی کارفرمایان افزود: کارفرمایان محترم مستحضرند که طبق مقررات و ضوابط قانونی از بکار گیری اتباع بیگانه که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده اند و یا اقامت آنان در کشور با اشکالات قانونی مواجهه است منع شده اند، بنابراین باید درزمینه بکارگیری نیروی کار دقت کنند.

حجه الاسلام والمسلمین فروتنی با اشاره به سیاستهای دادگستری خراسان رضوی افزود: جرایم فردی و یا سازمان یافته در مجموعه قضایی استان با دقت نظر رسیدگی می شود و همانگونه که طبق قانون از اتباع بیگانه که اقامت مجاز در کشور دارند حمایت حقوقی و قضایی صورت می گیرد، باهرگونه ورود غیرمجاز و اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه نیز برخورد خواهد شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *