تشرف ۳۵هزار زوج دانشجو به مشهد مقدس

20:50 - 27 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۶۵۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امسال نیز همانند سال گذشته ۳۵هزار زوج دانشجو و ۵۰۰ زوج هیئت علمی دانشگاه در مراسم نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی شرکت می‌کنند.
به گزارش گروه سیاسی میزان،حجت‌الاسلام محمد محمدیان در نشست خبری نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: بهترین دوره ازدواج، دوره دانشجویی است هرچند در این دوره جوانان از نظر شغلی اطمینان خاطر ندارند اما با توکل بر خدا زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: هرساله اتفاق زیبایی در شهر مشهد صورت می‌گیرد و آن برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی است به‌طوری که امسال برای دهمین سال این طرح در مشهد مقدس که قطعه‌ای از بهشت است برگزار می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: مشهد مقدس با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی که دارد باید تبدیل به قطب ازدواج کشور شود تا همه جوانان زندگی مشترکشان را زیر سایه امام رضا(ع) شروع کنند بنابراین جا دارد مسئولان فرهنگی روی این موضوع بیشتر کار کنند که مشهد تبدیل به قطب ازدواج جوانان و نقطه آغازین زندگی جوانان شود.

محمدیان عنوان کرد: باید فضایی برای جوانان دیگر نقاط کشور فراهم شود تا زندگی خود را از مشهد شروع کنند و علاوه بر ازدواج دانشجویی این موضوع برای دیگر جوانان نیز اهمیت دارد چرا که با فرهنگ سازی ازدواج آسان و پایدار در جامعه شکل می‌گیرد، البته این موضوع نیز نیاز به مهارت یادگیری و آموزش دارد، البته همه مجموعه‌های فرهنگی باید به‌لحاظ زیرساختی زمینه آموزش‌های قبل از ازدواج را برای جوانان فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید در امر ازدواج جسارت داشته باشند و‌ به‌نوعی خط‌شکن باشند و اجازه ندهند وزنه‌های سنگینی که گاهی به پای جوانان بسته می‌شود، مانع ازدواج آنان شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این مطلب که امسال 35هزار زوج و 500 زوج هیئت علمی در مراسم ازدواج دانشجویی حضور دارند عنوان کرد: ثبت‌نام این دوره تا میلاد امام جعفر صادق(ع) و پیامبر(ص) ادامه دارد و زوجین در قالب 33 کاروان از 22 دی ماه تا اردیبهشت ماه به مشهد مقدس اعزام می‌شوند. در شمال کشور نیز امکاناتی برای زوج‌های دانشجوی مشهد فراهم شده و زوجین مشهدی دوره آموزشی خود را در منطقه‌ای از شمال فرا می‌گیرند.

محمدیان افزود: آموزش کارگاه‌ها در راستای نقش‌ هدایت‌گری در خانواده‌ها در دو بخش برگزار می‌شود و زوجین قبل از اعزام به مشهد مهارت‌هایی را به‌صورت مجازی فرا می‌گیرند و در مشهد با مسائل کلی زندگی در دو بخش مشترک و اختصاصی آموزش می‎‌بینند.

وی اظهار کرد: چندین سال است که پیگیر نتایج این ازدواج‌ها هستیم و با توجه به تماس میدانی که با زوجین سال‌های گذشته و ثبت احوال کشور داشتیم در 8 سال اخیر از بین زوجین دانشجو تنها 2درصد به طلاق کشیده شده است که به‌نسبت آمار طلاق کشور به‌نظر این ازدواج‎‌ها پایدارتر است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: کانون‌های همسریابی در دانشگاه‌ها که غیررسمی شکل گرفته است می‌تواند در امر ازدواج جوانان تأثیرگذار باشد و جای این کانون‌ها در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خالی است هرچند ساختار این مؤسسات غیررسمی است اما شاید ورود پیدا نکردن به عرصه اداری سبب شده موفق‌تر عمل کنند البته به‌عنوان یک نیاز در دانشگاه‌ها به‌دنبال توسعه این مؤسسات هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *