رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهمتر از خواندن و حفظ کردن قرآن، فهم آیات قرآنی و درک کلام الهی است

9:32 - 27 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۵۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام میانجی با تاکید بر فهم قرآن و عمل به دستورات قرآنی، گفت: مهمتر از خواندن و حفظ کردن قرآن، فهم آیات قرآنی و درک کلام الهی است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی  دادگستری استان خوزستان، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی در آئین اختتامیه سومین دوره مسابقات منطقه ای قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه و خانواده های آنان که به میزبانی استان خوزستان برگزارشد، اظهار کرد: آنچه به زندگی دنیوی معنا و مفهوم می دهد و انگیزه حیات ایجاد می کند، حیات اخروی است.

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: براین اساس باید نامه خداوند متعال را که به پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نازل شده را هم بخوانیم، هم از برکنیم، هم بفهمیم و همچنین عمل کنیم.

احمدی میانجی با اشاره اینکه اکنون فضا برای خواندن قرآن و عمل به آن فراهم شده، افزود: این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی قرآن مهجور بود و حافظ قرآن نیز در میان مردم ایران بسیار کم دیده می شد.

وی با تاکید بر فهم قرآن و عمل به دستورات قرآنی، تصریح کرد: مهمتر از خواندن و حفظ کردن قرآن، فهم آیات قرآنی و درک کلام الهی است که برای بندگان نازل شده است.

رئیس شورای حل اختلاف کشور تاکید کرد: برای فهمیدن قرآن به جز دانستن زبان عربی و فهم لغات باید به موارد دیگر هم توجه کرد که مهمترین آنها شان نزول قرآن کریم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید مساله تواضع و تکبر را در قرآن کریم و احادیث مطالعه کنیم، بیان کرد: نه تواضع در همه جا خوب است و نه تکبر بلکه هرکدام در جایی مناسب است. همچنین مرز بین تملق و تواضع نیاز به مطالعه دارد.

احمدی میانجی تصریح کرد: اگر بخواهیم قرآن و اسلام را درک کنیم باید همه این موارد را مطالعه و مورد بررسی قرار دهیم.
وی با اشاره به اهمیت پناه بردن به قرآن کریم بیان کرد: اگر بخواهیم زندگی خوب درجامعه ای بدون استرس و با آرامش روانی داشته باشیم، باید به قرآن پناه ببریم و به آن عمل کنیم.

رئیس مرکز اداره شوراهای حل اختلاف کشور در پایان اظهار امیدواری کرد که خداوند توفیق عمل به قرآن را به همگان عنایت نماید.

گفتنی است؛ سومین دوره مسابقات منطقه ای قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضاییه به میزبانی استان خوزستان با حضور ۸۷ شرکت ‌کننده از 6 استان در رشته های قرائت، ترتیل، تفسیر و درک مفاهیم، حفظ ۲ جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، 20جزء،حفظ ۱۵ جزء،حفظ کل قرآن کریم به مدت دو روز در اهواز برگزار شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *