باید با كار فرهنگی در جهت حفظ روحیه و بالابردن ظرفیت كاركنان تلاش كرد

21:30 - 26 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۵۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان – سیاوش پور با اشاره به اینكه پرسنل دستگاه قضایی با قشری از جامعه مواجه هستندكه یا مورد ظلم قرارگرفته و یا با ناهنجاری های فكری و روحی و اقتصادی در چالش هستد گفت: باید با كارفرهنگی در جهت حفظ روحیه و بالابردن ظرفیت كاركنان تلاش كرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان نشست رابطین فرهنگی دادگستری با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاطمی راد ناظر و ارزیاب فرهنگی استانها در معاونت فرهنگی قوه قضائیه در سالن شهیدبهشتی دادگستری كل برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس كل دادگستری استان در این نشست  مقوله فرهنگ از مهم ترین  دغدغه ها و معضلات جامعه  بیان كرد و گفت: آن چه می تواندسرمایه گرانبهای نظام را حفظ كند، اعتماد مردم به اركان نظام از جمله قوه قضائیه است.

وی توجه به فرهنگ را از ضروریات همه دستگاها در كشور به ویژه در استان گیلان برشمرد و افزود: فرهنگ در هر بخشی به عنوان پیوست به آن مجموعه مطرح می شود و جدای از هیچ بخشی نیست.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینكه پرسنل دستگاه قضایی با قشری از جامعه مواجه هستندكه یا مورد ظلم قرارگرفته و یا با ناهنجاری های فكری و روحی و اقتصادی در چالش هستد ابراز داشت: باید با كارفرهنگی در جهت حفظ روحیه و بالابردن ظرفیت كاركنان تلاش كرد.

سیاوش پور در خصوص مواجهه با ارباب رجوع در دستگاه قضایی گفت: نیاز به مهارت حرفه ای و صبرو شكیبایی و خویشتنداری از ملزومات اشتغال در دادگستریها است كه حاكی از  اهمیت حوزه فرهنگی در این نهاد است.

رئیس كل دادگستری استان قوه قضائیه را آیینه تمام نمای عملكرد جامعه عنوان كرد و افزود: بخشهای فرهنگی نه تنها باید به مقاوم سازی  اعضای مجموعه بپردازند بلكه باید خانواده و پیرامون آنان را نیز ساماندهی نمایند.

در ادامه این  نشست حجت الاسلام و المسلمین فاطمی راد ، ناظر و ارزیاب فرهنگی استانها در معاونت فرهنگی قوه قضائیه، با نقل احادیثی از نبی مكرم اسلام(صل الله و علیه و آله) و امام صادق (علیه السلام) تصریح كرد: مباحث فرهنگی از مهم ترین مسائل مطرح در جامعه می باشد و مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه نیز بارها به  این مساله اشاره نموده اند.

وی دلیل تاكیدات فراوان در مقوله فرهنگی  درقوه قضائیه را جایگاه خطیر دستگاه قضایی از حیث رابطه آن با وجهه كلی نظام و وضعیت نامطلوب كنونی  در دستگاه قضایی برشمرد.

ناظر و ارزیاب فرهنگی قوه قضائیه با بیان اهمیت فرهنگ در تحول قوه قضائیه افزود: ارتقاء عدالت اجتماعی و قضایی، افزایش سلامت و كارآمدی دستگاه و افزایش رضایتمندی از پیامدهای بلندمدت،میان مدت و كوتاه مدت تغییرات فرهنگی در قوه قضائیه می باشد.

وی در ادامه  نقاط تمركز راهبردی معاونت فرهنگی را ذكر كرد و توسعه و تقویت قوه قضائیه، برنامه محوری ، ارائه محصولات فرهنگی، نهادسازی و توسعه سرمایه اجتماعی، شبكه سازی، جریان سازی و فرآیند و نظام سازی هوشمند را از جمله ی این موارد دانست.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی راد هدف اصلی ارزیابی و رتبه بندی دادگستری استانها  را ارتقاء عملكرد فرهنگی  و ایجاد تحول فرهنگی  در دادگستری ها دانست.

ناظر و ارزیاب فرهنگی قوه قضائیه مشاركت رئیس دادگستری هر استان در تصمیم گیری های فرهنگی را از معیارهای موفقیت دادگستری ها دانست و تاكید كرد: رئیس دادگستری میتواند با تقدیر از كاركنان به علت رفتارهای فرهنگی و اخلاقی، باعث انگیزه دهی به كاركنان خود باشد.
وی در پایان افزود: دادگستریها می توانند اهداف كلان فرهنگی خودرا از طریق شناسایی نیازها وانتظارات مخاطبان خود و تدوین برنامه های بلندمدت و كوتاه مدت محقق کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *