ولایت محوری و قانون مداری از مهمترین ویژگی‌های تفکر بسیجی است

0:00 - 26 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۲۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین مظفری گفت: ولایت محوری و قانون مداری از مهمترین ویژگیهای تفکر و فرهنگ بسیجی است.
ولایت محوری و قانون مداری از مهمترین ویژگی‌های تفکر بسیجی استبه گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مظفری که در مراسم افتتاحیه دومین گردهمایی فرماندهان بسیج قوه قضائیه در مجتمع فرهنگی میلاد مشهد سخن می گفت با اشاره بر لزوم تلاش در جهت ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی در جامعه افزود: بسیج شجره طیبه ای است که یادگار حضرت امام (ره) است و این مولود مبارک انقلاب اسلامی به تناسب زمان و نیاز روز، در هر عرصه ای که وارد شد به پشتوانه قدرت عظیم نیروی مردم، موفق بود و از امتحانات سربلند بیرون آمد.

 وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و منطقه خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تأکید دارند، در شرایط حساسی قرار داریم و پیشبرد اهداف متعالی و مقدس نظام اسلامی بجز با مدیریت و تفکر بسیجی میسر نخواهد بود.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به کارکردهای گوناگون بسیج افزود :بسیج به عنوان یک فرهنگ غنی و منبع عظیم، تاکنون در عرصه های مختلف دانشجویی، دانش آموزی، کارگری، قضایی و حقوقی کارکرد مثبت خود را نشان داده و مسئولان موظف به ترویج روحیه بسیجی و گسترش فرهنگ بسیج هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین مظفری بسیج و فرهنگ بسیجی را دارای شاخصه های ارزشمندی دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین شاخصه های مهم این فرهنگ مقدس، تأکید بر مردم سالاری دینی است و با توجه به اهمیت و جایگاه بسیج در کشور می توان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه چنین نیروی عظیمی از مترقی ترین نظامهای مردم سالار جهان است و تکیه بر ارزشهای الهی تفاوت نظام ما را با سایر نظامها به خوبی نشان می دهد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: قانون محوری و رعایت قانون از دیگر ویژگیهای فرهنگ بسیج و روحیه بسیجی است که باید بر آن تأکید کرد و امروز در دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد پیوند مقدس فرهنگ بسیجی و قضا اسلامی هستیم.

وی ولایت محوری و کار برای رضای خداوند متعال را نیز از دیگر ویژگیهای تفکر بسیجی دانست و خاطر نشان کرد: در سایه تمسک به چنین فرهنگ غنی و با انجام وظایف و تکالیف قانونی در سایه رهبری های داهیانه مقام منیع ولایت امر شاهد پیشرفتهای بزرگی در عرصه های مختلف داخلی، منطقه ای و بین المللی بوده ایم و انشاء الله این حرکت تکاملی در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم صارمی فرمانده بسیج قوه قضائیه به تشریح اهداف برگزاری این گردهمایی سه روزه پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *