انهدام بیش از یک هزار تن برنج آلوده و مسموم در بندرعباس / احضار متخلفان به دستگاه قضایی

3:47 - 27 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۲۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام اکبری از انهدام بیش از یک هزار و 250 تن برنج آلوده مسموم در بندرعباس خبرداد و گفت: پرونده قضایی دراین رابطه تشکیل شده و دو نفر از متخلفان به دستگاه قضایی احضار شده اند.
حجت الاسلام صادق اکبری در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به انهدام بیش از یک هزار و 250 تن برنج آلوده و مسموم در بندرعباس اظهارکرد: این برنج ها به سم خطرناک فسفید آمونیوم آلوده شده بودند که با  استناد به قانون مواد خوراکی ،آشامیدنی و بهداشتی و به منظور صیانت از بهداشت و سلامت عمومی جامعه دستور انهدام  این محموله  توسط  قاضی رسیدگی کننده به پرونده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه  برنجهای مذکور از کشورهای اروگوئه ،تایلند و ایالات متحده آمریکا از طریق مبادی قانونی وارد کشور شده بود بیان کرد: متخلفان قصد داشتند این محموله را که تاریخ مصرف آن منقضی و به سم غیر مجاز و خطرناک فسفید آمونیوم آلوده شده بود را در بازار توزیع کنند که با ورود دستگاه قضایی دستور انهدام آن صادر شد.

این مسئول عالی قضایی همچنین گفت: پرونده ای در این خصوص دریکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس تشکیل و پس از بررسی و تحقیقات نهایی دستور انهدام این محموله صادر شده است.

اکبری در ادامه بیان کرد: درراستای  جلوگیری از اثرات زیانبار توزیع و مصرف این محموله بر سلامت جامعه دستور انهدام صادر شده است و  در حال حاضر پرونده مذکور در دست رسیدگی بوده و در این رابطه  دو نفر از متخلفان به دستگاه قضایی استان هرمزگان احضار شده اند .





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *