رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استفاده از فناوری های نوین در دستگاه قضا ضروری است‎

12:10 - 25 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۰۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام نیارکی گفت: با توجه به حساسیت کار دستگاه قضا استفاده مستمر و مداوم از فن آوری های نوین در دستگاه قضا ضروری است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در شورای مسئولان قضایی استان قزوین افزود: دستگاه قضا مجموعه ای است که به واسطه نوع خدمات با اطلاعات عادی و محرمانه سروکار دارد که این محرمانه بودن گاهی جنبه عمومی برای جامعه دارد و در بخش هایی نیز ما امانتدار اسرار و اطلاعات مردم هستیم که به لحاظ شرعی و قانونی مکلف به حفظ این اطلاعات هستیم.

وی ادامه داد: از این رو استفاده از فن آوری های روز و جدیدتر در زمینه خدمت رسانی به مردم ضروری است به عنوان نمونه در فرآیند صدور عدم سوء پیشینه با استفاده از همین فن آوری فرایند صدور سریع تر شده است و رضایت عمومی مراجعان را شاهد هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اضافه کرد: البته اگر انجام این اقدام در مجموعه ای دیگر در کشور بود اجرای آن را با تبلیغات مطرح می کردند ولی ما در دستگاه قضا به دعای خیر رضای مردم از دریافت خدمات قانع هستیم.

وی عنوان کرد: تلاش و تأکید ما بر این است که خدمات و ارتباطات دستگاه قضا با دستگاه های درون سازمانی مجموعه دستگاه قضا و سایر ادارات و دستگاه های برون سازمانی دستگاه قضا مبتنی بر وجود خطوط امن ارتباطی و رعایت موازین حفاظتی باشد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: ما در مجموعه دستگاه قضا خواسته و ناخواسته در جریان اطلاعاتی هستیم که برای افراد و مجموعه قضایی از طبقه بندی برخوردار است از این رو استفاده از تجهیزات، امکانات و فرایندهای نوین و مبتنی بر فضای امن و مطمئن ضروری است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به حساسیت کار دستگاه قضا استفاده مستمر و مداوم از فن آوری های نوین در دستگاه قضا ضروری است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *