هرنوع تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع است/ تایید استعفای اعضای شورای عالی سینما

10:57 - 23 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۱۴۸
خبرگزاری میزان - نوش آبادی گفت:عده ای به دلایلی از عضویت در شورا استعفا داده اند این چیز جدیدی نیست و ممکن است این استعفا به دلایل مختلفی باشد اما باید بگویم افراد نخبه و صاحب نظری بسیاری داریم که می توانند جای آنها را پر کنند اما به طور کلی از استعفای افراد استقبال نمی کنیم.
هدف از نامگذاری هفته پژوهش تروج فرهنگ پژوهش و تمرکز بر ابعاد مختلف آن استبه گزارش ، بیست و یکمین نشست سخنگوی وزارت ارشاد با حضور محمد حسین نوش آبادی در سالن وزارت ارشاد برگزاری شد.

بنابر این گزارش محمدحسین نوش آبادی در ابتدای این نشست گفت: 25 آذر روز پژوهش نامگذاری شده این روز به عنوان کار سمبلیک از طرف شورای فرهنگ عمومی کشور سا  79 در تقویم ملی منظور شد و به عنوان هفته پژوهش کار آن پیگیری شد و از 22 تا 27 آذر به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شد که با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و تمرکز بر ابعاد مختلف امر پژوهش بوجود آمده.

وی با  اشاره به اقتصاد مقاومتی افزود: با توجه به ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب و دستور ویژه رئیس جمهور تأکیدی که برای وزارت ارشاد در نظر گرفته شده چند وظیفه را عهده دار هستیم. وظیفه ما در  خصوص گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است.

وزیر ارشاد به عنوان رئیس کارگروه طرح توسعه مبارزه با فساد در برنامه ملی سالم سازی و شفاف سازی در تحقق سیاست های کلی تعیین شد.

نوش آبادی عنوان کرد: امروز چند خبر دارم اول اینکه کنگره شعر عفاف و حجاب به منظور ترویج فرهنگ پوشش اسلامی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی از سوی کارگروه مد و لباس برگزار می شود این  کنگره نسبت به اشعاری که در قالب های متعدد و متنوع هستند بررسی می شود و برگزیدگان این کنگره در 17 دی ماه طی مراسمی معرفی می شوند.

وی در خصوص جشنواره پوشاک اقوام ایران عنوان کرد: جشنواره پوشاک اقوام ایرانی با مشارکت فرهنگستان هنر و سازمان فنی و حرفه ای از 7 دی برگزار می شد که با هدف معرفی پوشش اقوام ایرانی که ریشه تاریخی و ملی دارند برگزار می شود.

همچنین دهمین دوره مسابقات جشنواره قرانی از 24 آذر با پیام مراجع تقلید در اصفهان برگزاری می شود و تا 27 آذر ادامه دارد.

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: تفاهم نامه ای بین ستاد عالی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اولین بار منعقد می شود و به عنوان همکاری مشترک کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ایجاد و تأسیس مراکز فرهنگی و هنری با محوریت مسجد در خارج از کشور کار خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به استعفای برخی از اعضای شورای عالی سینما گفت: بر ای شورای عالی سینما ساختاری تعیین شده که رئیس جمهور در رأس این شوراست و به دلیل اهمیت حوزه سینما و تولید فیلم و محصولات فرهنگی مهم تلقی می شود این شورا ترکیب مهمی دارد که در رأس آن رئیس جمهور است و به شکلی پیش می رود تا نظارت داشته باشد.

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: عده ای به دلایلی از عضویت در شورا استعفا داده اند این چیز جدیدی نیست و ممکن است این استعفا به دلایل مختلفی باشد اما باید بگویم افراد نخبه و صاحب نظری بسیاری داریم که می توانند جای آنها را پر کنند اما به طور کلی از استعفای افراد استقبال نمی کنیم.

نوش آبادی عنوان کرد: آنهایی که دلشان برای فرهنگ و هنر این کشور می سوزد باید تحمل کنند و تلاش کنند تا مشکلات حل شود با استعفا مشکلی  حل نمی شود. امیدواریم اهمیت این شورا برای همه مشخص شود زیرا سینما در کشور مهم است و جایگاه هنر تولید فیلم اهمیت زیادی دارد چرا که رئیس جمهور در رأس آن قرار دارد.

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به بازسازی سالن های تئاتر شهر در آستانه برگزاری سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر گفت: بخش اعظم تئاتر شهر بازسازی شده و بعد از اتمام بخش های باقی مانده و قبل از برگزاری جشنواره تئاتر فجر شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت تئاتر شهر خواهیم بود.

وی با تأکید بر جزئیات برگزاری سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: تاکنون 261 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و خواهان حضور در جشنواره هستند 77 فیلم در بخش سودای سیمرغ، 31 اثر در بخش نگاه نو، 68 اثر در بخش هنر و تجربه و 85 فیلم مستند برای بخش سینما حقیقت به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

اعضای هیات انتخاب آغاز شده و امیدواریم امسال جشنواره خوبی برگزار شود.

سخنگوی وزارت رشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر محرمانه بودن اعضای هیات انتخاب عنوان کرد: اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر محرمانه نیستند اسامی آنها اعلام می شود اما دلایلی و جود دارد که این اسامی اعلام نشود، دلایلی که مربوط به برخی لابی بازی ها است.

اما باید بگویم  که بسیاری از فیلم ها بازبینی شده چیز سری و مخفیانه ای نداریم و در روزهای آینده اسامی هیات انتخاب فیلم فجر اعلام می شود. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که بگویم همیشه هنگامی که به برگزاری جشنواره ها نزدیک می شویم حساسیت ها بیشتر می شود.

نوش آبادی در ادامه با اشاره به تخلفی که در هفته گذشته در خصوص روزنامه اطلاعات انجام شده بود، گفت: بر اساس قانون مطبوعات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم الاجراست در صورت تخلف دادگاه می تواند دیه متخلف را تا سه ماه توقیف کند و یا خارج از نوبت به قضیه آن رسیدگی کند اما باید بگویم درحال حاضر مصوبه ای که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده باشد نداریم.

مصوبات شورای عالی امنیتی ملی زمانی لازم الاجراست که به تأیید مقام معظم رهبری برسد اما الان خود شورا مصوبه قانونی ندارد. ما به عنوان وزارت ارشاد بر اساس مفاد قانون مطبوعات حرکت می کنیم. مصوبه ای وجود ندارد که به این قضیه ورود کنیم. مطبوعات به لحاظ جایگاهی که دارند قانون محکمی دارند ما خارج از قانون مطبوعات نمی توانیم رفتار کنیم.

نوش آبادی با اشاره به تبلیغ برخی از محصولات فرهنگی و عمومی در شبکه های ماهواره ای خارج از کشور گفت: هر گونه همکاری، ارسال آگهی و سفارش به این نوع شبکه ها ممنوع و تخلف است و هنرمندان باید تلاش کنند که آب را به آسیاب دشمن نریزند. چه تبلیغات هنری باشد و چه مربوط به بهداشتی و ... ممنوع است و کسی نباید آگهی به شبکه های ماهواره ای ارسال کند.

 وی همچنین درباره مکان نمایشگاه کتاب و تعیین تکلیف این مسئله در وزارت ارشاد گفت: شهرداری هنوز به نامه وزیر جهت برگزاری نمایشگاه کتاب پاسخ رسمی نداده است. مصلا گزینه موجود است اما اگر شهرداری همکاری کند باغ موزه دفاع مقدس هم مکان مناسبی است و مگر اینکه شهرداری در مورد باغ کتاب پاسخ درستی دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *