اعمال مدیریت پویا و فعال توسط مسئولان قضایی خراسان رضوی

0:00 - 23 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۹۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین مظفری در جمع رؤسای دادگستری‌ها در مشهد خواستار اعمال مدیریت پویا و فعال مسئولان حوزه های قضایی استان خراسان رضوی شد.
اعمال مدیریت پویا و فعال توسط مسئولان قضاییبه گزارش به نقل از واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مظفری که در گردهمایی رؤسای دادگستری شهرستانهای استان خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت مشهد سخن می گفت با تشریح سیاستهای اصولی ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص تحول در ساحت های گوناگون دستگاه قضایی افزود: در مدت اخیر و با انجام تغییرات مدیریتی در حوزه های قضایی تلاش زیادی در جهت تحقق تحول در این ساحت ها به انجام رسید و نتایج مطلوبی نیز بدست آمد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع دستگاه قضا در اسلام و ایران خاطر نشان کرد: مدیریت در مجموعه قضایی بسیار سنگین و حساس است و در واقع یکی از شاخص های مهم در امر مدیریت، نظارت دقیق بر عملکرد عوامل تحت امر است که توسط ستاد دادگستری استان به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری گفت: مسئولان حوزه های قضایی ضمن اجرای دقیق بخشنامه های صادره و سیاستهای اعلانی باید با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی در جهت تسهیل امور مراجعان قدم بردارند و مسئولان قضایی هر شهرستان باید در حوزه مدیریت قضایی در چهارچوب شرع و قانون به وظایف خود قاطعانه و شجاعانه عمل کنند.

 رئیس شورای قضایی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ما در قبال خداوند و مردم مسئولیم و انتظار از برگزاری جلسات خروجی های کاربردی است.

وی خاطر نشان کرد: کار در دستگاه قضایی نیازمند همت عالی و تلاش جهادی است که بحمد ا... در یکسال اخیر نمود بارزی داشت و همین تلاشها موجب کاهش بیش از 45 هزار پرونده از موجودی پرونده ها در شعب حوزه های قضایی استان خراسان رضوی شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: تأکید اصلی ما برای برنامه ریزی در این مسیر است که انشاءالله تا پایان سال شاهد کاهش بیش از پیش موجودی پرونده ها و کنترل ورودی پرونده ها با استفاده از تمامی ظرفیت ها قانونی باشیم.

وی یکی از خواسته های اساسی رئیس محترم قوه قضائیه را تسریع در اجرای احکام دانست و افزود: برهمین اساس تلاش فراوانی در ستاد دادگستری استان برای تسریع در صدور آراء و اجرای قاطعانه احکام در حال انجام است و در این زمینه شاهد کاهش موجودی پرونده ها در اجرای احکام بوده ایم و انشاء الله این روند با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات خاطر نشان کرد: تمامی تلاش مسئولان دادگستری استان پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی است و چنانچه در این دوره تخلفی صورت بگیرد در هر مرحله ای که باشد توسط شعب ویژه رسیدگی خواهد شد و در صورت احراز تخلف ، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و در تمامی مراحل برگزاری انتخابات ، دستگاه قضایی در عین بی طرفی به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.


 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *