رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سقوط مرگبار در مسجد میدان امام حسین/بالاخره بالابر واژگون شد یا جرثقیل؟ / همه خبردار شدند جز آتش نشانی تهران!

12:26 - 22 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۷۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان-با توجه به وسعت انتشار خبر مربوطه در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری، سخنگوی آتش نشانی شب گذشته در گفت و گو با خبرنگار میزان از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.
سقوط مرگبار در مسجد میدان امام حسین/بالاخره بالابر  واژگون شد یا جرثقیل؟ / همه خبردار شدند جز آتش نشانی تهران!
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، شب گذشته یک دستگاه بالابر در مسجد امام حسین (ع) هنگام جداکردن بنرهای عزاداری واژگون  و بر سر نمازگزاران سقوط کرد، متاسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند. همچنین جوان 21 ساله ای که در حال جمع آوری بنرها بود، نیز مصدوم شد.

یکی از شاهدان عینی این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان در تشریح این حادثه گفت: بعد از نماز مغرب و عشا بود که یکی از خادمان مسجد شروع به جمع آوری پرچم‌ها کرد. متاسفانه در حین حرکت، بالابر واژگون و روی دو خانم نماز گذار افتاد.

بلافاصله با اورژانس تماس گرفته شد و ماموران امدادی بلافاصله به محل حادثه آمدند که متاسفانه یکی از خانم‌ها در دم جان خود را از دست داد و یکی دیگر در بیمارستان جان خود را از دست و پسری که در حین جمع آوری پرچم‌ها بود به شدت مصدوم به طوری که از ناحیه فک و صورت آسیب زیادی دید.
 
حسن عباسی، سخنگوی اورژانس درباره این حادثه به میزان اظهار کرد: ساعت 16:04 روز گذشته ماموران اورژانس در جریان سقوط بالابر در مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین تهران قرار گرفتند که بلافاصله 4 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که متاسفانه این حادثه 2 کشته و یک مصدوم برجای گذاشت، افزود: پسر 21 ساله برای جمع آوری پرچم ها از بالابر واقع در مسجد، استفاده کرده بود که سبب سقوط بالابر روی 2 نمازگزار خانم 44 ساله و 80 ساله شد.

عباسی در خاتمه گفت:یکی از خانم ها در دم و دیگری در بیمارستان جان خود را از دست داد.

گفتنی است این حادثه بر اثر سقوط بالابر مستقر در مسجد اتفاق افتاده و آنگونه که در شبکه های مجازی بیان شده بود، جرثقیلی در کار نبوده است.

بی اطلاعی آتش نشانی از حادثه

علیرغم وسعت انتشار خبر مربوطه در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری، سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی شب گذشته در گفت و گو  با خبرنگار میزان و سایر خبرگزاریها از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و تلویحا آن را تکذیب کرد و گفت: گزارشی مبنی بر سقوط جرثقيل در ميدان امام حسين(ع) به سازمان آتش نشانی ارايه نشده است.

حال توجه به این نکته ضروری به نظر میرسد که اگر آتش نشانی از این حادثه مطلع بوده است، چرا برای هرگونه امداد احتمالی به محل حادثه مراجعه نکرده و اگرهم حقیقتا ازاین اتفاق بی خبر بوده که شواهد حاکی از صحت این احتمال دارد، باید درکمال تعجب صرفا گفت که سازمان آتش نشانی که یکی از سازمانهایی است که "فوریت" و "حوادث آنی" جزو بدیهی ترین وظایف و تعاریف آن به حساب می آید، بایستی در سیستم اطلاع رسانی خود و خبردار شدن پایگاه‌های امدادرسانی در سطح شهر خود از حوادث غیرمترقبه، یک بازنگری جدی و اساسی بکند و جلوی تکرار اینگونه موارد را بگیرد؛ تا خدای نکرده این نقطه ضعف منجر به بروز خسارات جبران ناپذیر نگردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *