رفع کمبود نیروی انسانی در حوزه پزشکی

22:40 - 21 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۶۰۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در حال حاضر سال های بحرانی کمبود نیروی انسانی در حوزه پزشکی رفع شده است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی از ورود دانشگاه آزاد اسلامی به دوره های تحصیلات تکمیلی در گروه علوم پزشکی ابراز خرسندی کرد و گفت: این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر ارتقای حوزه سلامت باعث فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این گروه نیز خواهد شد.

علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به نظر می رسد دانشگاه آزاد اسلامی حوزه پزشکی و سلامت خود را مورد بازنگری قرار داده و با یک برنامه راهبردی به توسعه این حوزه توجه کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش ارتقای کیفیت از جمله مواردی است که مورد توجه مسئولان ارشد این دانشگاه قرار گرفته، افزود: خوشحالیم که امروز همکاران ما در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به خوبی این موضوع را درک کرده اند و با یک نگاه عمیقی به آن توجه می کنند.

 زالی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای نظام آموزش پزشکی کشور یک فرصت بی نظیر است، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اگر امروز سرمایه گذاری بیشتری برای ارتقای کیفی حوزه پزشکی داشته باشد در آینده نزدیک منافع بیشتری برای خودش نیز به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از لحاظ کمی در حوزه پزشکی در شرایطی قرار داریم که می توانیم بر روی کیفی سازی تمرکز بیشتری داشته باشیم، گفت: در حال حاضر سال های بحرانی کمبود نیروی انسانی در حوزه پزشکی رفع شده است به همین سبب فرصت مناسبی فراهم شده تا دانشگاه آزاد اسلامی به این امر بیشتر بپردازد.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: خوشحالم که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در حال باز کردن فضای برای تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه هستند، این تصمیم هوشمندانه است چرا که ظرفیت های خوبی برای ایجاد دوره های دستیاری تخصصی و تحصیلات تکمیلی نسبت به گذشته در این دانشگاه ایجاد شده از سوی دیگر این اقدام علاوه بر ارتقای حوزه سلامت باعث فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان خواهد شد.

زالی گفت: با توجه به اینکه نیازهای ١٠سال آینده نظام سلامت کشور قابل احساس است، برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی انسانی می تواند متناسب با نیازهای بازار کار صورت گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *