تأثیر ۵۲ درصدی پارک‌ها و ۲۸ درصدی کافی‌نت‌ها در خطرپذیری دانش‌آموزان + عکس

5:10 - 22 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۶۰۵
خبرگزاری میزان - رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر از تأثیر ۵۲ درصدی پارک‌ها و ۲۸ درصدی کافی نت‌ها در خطرپذیری دانش آموزان شهر تهران خبر داد.
به گزارش به نقل از تسنیم، هفتمین جلسه شورای آموزش و پروش شهر تهران با حضور عیسی فرهادی فرماندار تهران، چاوشی معاون استاندار تهران، حجت الاسلام امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، مدیر کل و معاونان آموزش و پرورش شهر تهران در مدرسه صبح رویش (مجتمع خلاقیتی مهارتی کودکان کار ) برگزار شد.

تأثیر ۵۲ درصدی پارک‌ها و ۲۸ درصدی کافی‌نت‌ها در خطرپذیری دانش‌آموزان + عکس
اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست اظهار داشت: 25 هزار کودک بازمانده از تحصیل در شهر تهران وجود دارد که 6 هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی، 8 هزار نفر در دوره متوسطه اول هستند. این در حالی است که 53 درصد از آنها را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در سال‌های آینده این افراد را تحت پوشش آموزش قرار دهیم، تصریح کرد: این مدرسه با همت موسسه صبح رویش که جمعی از جوانان جهادی تحصیلکرده صاحب نام تهران هستند، اداره می‌شود، شهرداری تهران نیز به بازسازی و مقاوم سازی این مدرسه کمک کرد.

قاسم منوچهری، رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر در ادامه سخنان چهاربند به رصد وضعیت خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی مدارس شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این راستا 730 مدرسه مورد تحقیق قرار گرفت و برای مدیران آنها پرسشنامه‌هایی تهیه شد تا از نگاه مدیران درصد تأثیر آسیب‌ها و مکان‌های موثر در کاهش آنها مشخص شود.

وی افزود: از نگاه مدیران 730 مدرسه، پارک ها 52 درصد، قهوه خانه‌ها 21 درصد، کافی نت‌ها 28 درصد، مدرسه جنس مخالف 36 درصد، ساختمان رها شده 16 درصد، ساختمان بدون مالک 8 درصد و محل کارتن خوابی 19 درصد موجب خطرپذیری دانش آموزان می‌شود.

منوچهری تصریح کرد: همچنین مساجد با 73 درصد، ساری محله با 63 درصد، حسینیه ها و هیئت ها با 44 درصد، کلانتری ها با 40 درصد کتابخانه ها با 36 درصد، سالن تئاتر با 5 درصد، مرکز علمی با 22 درصد و مرکز ورزشی با 40 درصد تأثیر، مکان های موثر در کاهش آسیب پذیری مدارس شناخته شدند.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر ادامه داد: مزاحمت های خیابانی، سرقت و کیف قاپی، تزریق آشکار مواد، زورگیری و خرید و فروش مواد مخدر جزو رفتارهای پر خطر تهدید کننده دانش آموزان پیرامون مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ای که برای طراحی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در آموزش و پرورش از سوی وزارتخانه اختصاص یافته 550 میلیون تومان بوده که 250 میلیون تومان آن برای جشنواره‌ها و برنامه‌هایی از این دست و باقی آن به صورت مستقیم برای آسیب‌های اجتماعی هزینه شده است.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *