پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دستور کار دادستان‌ها قرار گیرد

2:30 - 21 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۳۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد در جمع دادستان‌های استان مازندران بر پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی تاکید کرد .
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران حجت الاسلام تقوی فرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: در جمهوری اسلامی ایران، انتخابات بر مبنای قانون انتخابات برگزار می گردد و تلاش و سعی مسئولین برگزاری انتخابات این است كه قانون را به نحو احسن اجرا کرده و برنامه های اجرایی خود را در مسیر آن تدوین نماید.

وی افزود: در جریان برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی هر یک از دستگاهها و نهادها وظایفی را عهده دار هستند که یکی از آنها دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: در قانون انتخابات هر یك از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و... شرایط فرد یا افرادی كه می توانند برای قبول این مسئولیت داوطلب شوند، دقیقاً مشخص شده است. به موجب قانون انتخابات، شورای نگهبان ناظر بر اجرای قانون انتخابات از سوی مجریان بوده و در كلیه مراحل انتخابات حضور مستقیم دارد و درصورتی كه در هر مرحله از برگزاری انتخابات، خلاف قانون مشاهده كند، می تواند نسبت به آن برخورد« قانونی» بنماید.

تقوی فرد اظهار داشت: روسای حوزه های قضایی و دادستانها هر کدام در جهت برگزاری انتخاباتی پر شور و سالم وظایف نظارتی را عهده دار هستند که باید بطور دقیق و شفاف به آن بپردازند.

وی ضمن تاکید بر تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی گفت: چنانچه درقبل از تعیین صلاحیت کاندیداها در صورت ارتکاب جرایم به آنان تذکر داده شود،این امر درتعیین صلاحیت آنان تاثیرگذار خواهد بود.

این مقام قضایی ادامه داد:دستگاه قضایی دراین زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *