بهره برداری از پیشرفته ترین دستگاه «چاه پیمایی» شرکت ملی حفاری ایران

1:30 - 20 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۱۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - روزآمدترین دستگاه چاه پیمایی و تکمیل چاه ساخت داخل با هدف توسعه خدمات درون چاهی مورد نیاز صنعت نفت کشور، در شرکت ملی حفاری ایران در مدار عملیات قرار گرفت.
به گزارش ، رامتین طهماسبی، رئیس چاه پیمایی و تکمیل چاه شرکت ملی حفاری ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: با افزوده شدن این تجهیز که در ردیف جدیدترین و پیشرفته ترین یونیتهای چاه پیمایی چاههای نفت و گاز محسوب می شود، شاهد تقویت گستره خدمات از سوی این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور هستیم.

وی با بیان این که هم اکنون پنج دستگاه چاه پیمایی در این بخش در چرخه عملیات قرار دارد، افزود: از مهمترین موارد استفاده این دستگاهها می توان به مراحل نصب و خارج سازی شیرهای ایمنی درون چاهی، مجرابندها، انواع شیرهای تزریق، فراز آوری و کاهنده ها و همچنین عمق یابی، نمونه گیری و آزمایشهای متنوع درون چاه اشاره کرد.

طهماسبی درباره ویژگیهای خاص این دستگاه گفت: ساخت این تجهیز با ویژگیهای ممتاز توسط یک شرکت داخلی حاصل تبادل نظر و انتقال یافته های فنی از کم و کیف آن از سوی متخصصان و کارشناسان اداره چاه پیمایی و تکمیل چاه ملی حفاری با همکاری شرکت سازنده است که نتیجه این هم افزایی، روزآمدی و رقابت آن با دستگاههای مشابه خارجی است.

رئیس اداره چاه پیمایی و تکمیل چاه شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: برخورداری از سامانه های هدایتگر خودکار، ثبت داده ها، اندازه گیری عمق به صورت دیجیتال و آنالوگ از مشخصه های بارز این دستگاه است.

وی با اشاره به این که دستگاه چاه پیمایی جدید نخستین آزمایش میدانی خود را در چاه شماره ١٦ میدان نفتی یاران شمالی در کمترین زمان ممکن پس از تحویل با موفقیت پشت سرگذاشت، گفت: پشتیبانی و خدمات پس از فروش و قیمت مناسب در قیاس با مشابه خارجی از مزیتهای این دستگاه ساخت داخل به شمار می آید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *