دستاوردهای پژوهشی سازمان صدا و سیما در هفته پژوهش

2:50 - 19 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۷۹۰
خبرگزاری میزان - رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما ، برنامه‌های هفته پژوهش در رسانه ملی را اعلام و جزئیات این برنامه ها را تشریح کرد .
به به نقل از  روابط عمومی رسانه ملی جعفر عبدالملكی رئیس مركز پژوهش و سنجش افكار صداوسیما در نشستی خبری با بیان اینكه هفته پژوهش از 22 تا 27 اذر در صداوسیما برگزار می‌شود گفت:به علت اهمیت جایگاه پژوهش تلاش شده برنامه‌های این هفته با هماهنگی میان دستگاه‌های فرهنگی و پژوهشی كشور برگزار شود.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه محصولات و دستاوردهای پژوهشی سازمان در اولین روز این هفته گفت:برگزاری نشست معرفی و رونمایی آثار پژوهشی مركز پژوهش و سنجش افكار سازمان در قالب كتاب و نرم‌افزارهای پژوهشی و حضور در نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش و فناوری كشور برنامه های دومین روز ما برای هفته پژوهش است.

وی افزود:با همكاری اداره پژوهش‌های اسلامی قم و با حضور كارشناسان حوزه در روز سوم، نشست علمی با موضوع سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی در شهر قم برگزار می‌شود و برنامه‌های آخرین روز نیز نشست علمی «علوم شناختی و كاركردهای رسانه» به همت اداره كل پژوهش‌های راهبردی رسانه برگزار خواهد شد.

عبدالملكی با اشاره به اهمیت پژوهش‌های این مركز گفت: تداوم و تغییر رویكرد برنامه‌های سیما و صدا كاملا تابع پژوهش و سنجش افكار و گرفتن بازخورد از افكار عمومی است و ریاست محترم سازمان همواره در روند سیاست‌گذاری‌‌‌ها به این پژوهش‌ها استناد می‌كند.

رئیس مركز پژوهش و سنجش افكار صداوسیما در بخش دیگری از صحبیت هایش با اشاره به آخرین نظرسنجی‌ درباره سریال‌های پرمخاطب سیما گفت: با توجه به آخرین نظرسنجی در  آذرماه، سریال «كیمیا» با 60 درصد بیننده توانسته است بیشترین مخاطب را در میان بینندگان سیما داشته باشد.

وی با تاكید بر اهمیت پژوهش و افكار سنجی در ایام انتخابات گفت: از 24 آذرماه اولین نظرسنجی‌های مستقیم انتخاباتی در سراسر كشور آغاز می‌شود و ما با رویكرد تبیینی، نگرش‌ها درباره انتخابات و رویكرد مردم به این رویداد ملی را استخراج می كنیم و قبل و بعد از انتخابات در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

عبدالملكی یكی از راهبردهای نوین در نظرسنجی افكار را نظرسنجی افكار غیرمخاطبین دانست و گفت: با بهره‌گیری از دانش‌های تركیبی درحال رصد و شناسایی مخاطبین خاموش هستیم تا از این آمار در بالا بردن سطح كیفی رسانه بهره بگیریم.

رئیس مركز پژوهش و سنجش افكار صداوسیما با اشاره به عنوان "پیشرو در پژوهش، معتبر در سنجش"به عنوان شعار این مركز افزود: به جرآت می‌توان گفت كه این مركز معتبرترین مركز علمی در زمینه سنجش افكار است و علی‌رغم سختی‌های سنجش افكار در میان مخاطب ایرانی‌ توانسته‌ایم  با ارائه پژوهش‌ها و نظرسنجی‌ها كارنامه قابل قبولی از این مركز ارائه دهیم.

درپایان وی دلایل توفیق این مركز را در بومی كردن روش‌های پژوهشی، بهره‌گیری از تكنیك‌های جدید و بومی شده و تجارب اندوحته شده در بیش از تیم قرن سابقه این مركز دانست.

انتهای پیام/    
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *