از سازمان مالیات خسته نشده‌ام/ وزیر اقتصاد: استعفایی ندیده‌ام

8:39 - 18 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۶۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: من فقط مجری بودم و در خصوص عملکرد چندساله هم دیگران باید قضاوت کنند.
به گزارش ، علی عسکری در جمع خبرنگاران درباره شایعه برکناری خود اظهار داشت؛ در حال حاضر رئیس سازمان مالیاتی ایران هستم  و خبرهایی که شما می گویید شاید درست باشد.

وی با اشاره به اینکه از این سمت خسته نشده ام، گفت: مسئله برکناری مطرح نیست و هر تصمیمی گرفته شود، اطاعت می کنم.

رئیس سازمان مالیاتی درباره فشار بر اصناف برای پرداخت مالیات در شرایط رکود اظهار داشت: اگر فعالیت اصناف پایین بیاید مالیات نمی گیریم و ما فقط از فعالیت های واقعی مالیات دریافت می کنیم.

وی در خصوص تحقق مالیات در 8 ماهه اول سال جاری گفت: 83 درصد مالیات در 8 ماهه نخست امسال محقق شده است.

کاهش نرخ رشد مالیات در سال آینده
عسکری  درباره پیش بینی سال بعد افزود: نرخ رشد مالیات ها در سال آینده کمتر خواهد بود.

رئیس سازمان مالیاتی درباره دریافت مالیات در شرایط رکود گفت: با نبض اقتصاد حرکت می کنیم. در سال گذشته 30 درصد رشد مالیاتی داشتیم و امسال این رقم به 10 درصد رسیده است و در سال آینده هم احتمال کاهش این رقم وجود دارد.

عسکری درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: رقم مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده اضافه نمی شود و همین رقم امسال اعمال خواهد شد.

وزیر اقتصاد استعفای رئیس سازمان مالیاتی را تایید نکرد
در پی انتشار خبری مبنی بر استعفای رئیس کل سازمان امور مالیاتی و موافقت وزیر امور اقتصاد و دارایی با این استعفا، علی طیب‌نیا گفت:‌ استعفایی ندیده‌ام.

علی طیب‌نیا در حاشیه دیدار با وزیر دارایی لبنان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: همین امروز صبح با آقای عسگری در شورای معاونان جلسه داشتیم.

بنابر این گزارش امروز در برخی رسانه ها مطرح شده بود ، علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از سمت خود کناره گیری کرده یا استعفا داده و آقای تقوی نژاد مدیر عامل بانک سپه به عنوان گزینه جدید این سمت مطرح است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *