فلاکت امروز جامعه اسلامی بر اثر فاصله گرفتن از قرآن است

19:20 - 17 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۵۵۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: فاصله گرفتن مسلمانان از قرآن موجب شده است که امت اسلامی با حدود یک میلیارد و نیم جمعیت به فلاکت و سیه‌روزی امروز دچار شود.
به گزارش به  نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هفدهم آذرماه هیات عمومی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت جانگداز رسول گرامی اسلام(ص) و همچنین شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام هشتم حضرت علی بن موس‌الرضا(ع) گفت: بدبختی‌ای که امروز دامن جامعه اسلامی را فرا گرفته، ناشی از فاصله گرفتن از قرآن و آموزه‌های رسول گرامی اسلام(ص) است، همان چیزی که رسول خدا(ص) نسبت به آن در محضر عدل الهی گلایه و شکایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از قرآن موجب شده است تا استکبار جهانی و صهیونیسم بر بخشی از بلاد مسلمانان حاکم شود، افزود: اینکه امروز بخشی از مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و عده‌ای جانی و وحشی به نام اسلام و تحت لوای پرچم لااله الا الله مسلمانان را قتل عام‌ می‌کنند، ناشی از همین است.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: اسلامی که به اخوت و یکپارچگی دعوت می‌کند، با این همه محتوای اخلاقی و آموزه‌های انسان‌سازش حالا توسط عده‌ای اجیر شده توسط دشمنان اسلام، کارش به جایی رسیده است که با ذکر الله اکبر بدترین و فجیع‌ترین جنایات را مرتکب می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تاکید کرد: اینها همه برای این است که چهره اسلام را ملکوک نشان دهند. اسلامی که آورنده‌اش، پیامبری بود که سراسر وجودش برای امت دلسوزی بود و همه سرمایه و عزیزانش را برای هدایت بشریت گذاشت.

وی با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در ارتباط با توطئه اسلام‌هراسی استکبار و ضرورت توجه به آن گفت: سرمایه‌گذاری دنیای غرب و عمال آن بر اسلام هراسی به این علت است که از اسلام هراسانند و می‌دانند که اگر این دین مبین در جهان بشریت حاکم شود، جایی برای ترکتازی کفار و استکبار باقی نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: آنان به همین دلیل مسلمانان را گرفتار اختلافات درونی کرده‌اند. صهیونیسم را در قلب جهان اسلام نشانده‌اند و در هر جایی هم که بتوانند ایادی و اذناب خود را نصب می‌کنند تا آن مسیری را که می‌خواهند، پی‌گیری کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو و گرامی‌داشت آن گفت: این روز یادآور حرکت دانشجویان و جنبش دانشجویی در زمان ورود رئیس جمهور آمریکاست که به منظور تحکیم‌بخشیدن روابط با رژیم دست‌نشانده پهلوی به ایران آمده بود. این حرکت اعتراضی آگاهانه دانشجویان در برابر ورود رئیس جمهور آمریکا موجب شد که عوامل رژیم پهلوی به آنان یورش برده و سه تن از فرزندان این ملت را در محیط دانشگاه به شهادت برسانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری گفت: 16 آذر در حقیقت روز تبلور استکبارستیزی دانشجویان و دانشگاه در سال  1332 بود و امروز نیز باید اینچنین باشد. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *