رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تقویت باور های اعتقادی کارکنان بهترین کار فرهنگی است

0:00 - 17 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۰۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - دهشیری گفت: ارتقای اخلاق اسلامی و فرهنگ دینی و تقویت باورهای اعتقادی کارکنان بهترین کار فرهنگی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری در جلسه شورای معاونین دادگستری استان یزد گفت : محیط دستگاه قضایی به سبب ارتباط با مجرمین و درگیری روزمره با جرائم و گناهان افراد خاطی جامعه ، نیازمند کار فرهنگی بیشتر است تا روح خسته کارکنان به لطافت کارهای فرهنگی صیقل یابد.

وی کلان نگری در امور فرهنگی را خواستار شد و بیان داشت : در جایی مثل دستگاه قضایی که همواره از ارباب رجوع خاص و شاکی و متهم برخوردار است باید کار فرهنگی اثر گذار و زیر بنایی و ماندگار در دستور کار قرار گیرد.

این مقام قضایی ادامه داد : یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی باید تلاش در جهت کسب رضایت ارباب رجوع دستگاه باشد و برای تحقق این مسئله نیاز است تا برنامه های تدوینی به صورت جامع از سطح ضابطان شروع و تا اجرای احکام را دربرگیرد.

وی خاطرنشان کرد : در ضرورت کار فرهنگی در جامعه تردیدی وجود ندارد اما آنچه مهم است نیاز سنجی و اولویت بندی کار بر اساس موازین دقیق مرتبط با جامعه هدف است.

دهشیری تعالی جایگاه انسان و تحکیم ارزشهای انسانی را از جمله اهداف مهم فرهنگی برشمرد و ابراز داشت : تبیین آثار مترتب بر نگاه و لقمه حرام نیز می تواند در تغییر نگرش و باورهای جامعه در جهت تعالی فکری و معنوی اثر گذار باشد. 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *