هزینه مکالمه با افغانستان ارزان‌تر می‌شود

18:30 - 16 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۰۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان آقای عبدالرزاق وحیدی، در جمع خبرنگاران حاضر و با اشاره به مشترکات زیاد دو کشور و همچنین ارزان تر شدن تعرفه مکالمه بین دو کشور، گفت: دین، تاریخ و فرهنگ مشترک بهترین سرمایه و پشتوانه دو دولت و ملت است و این مشترکات، باعث گسترش همکاریها در بخش های مختلف از جمله پست، مخابرات و فناوری اطلاعات می شود.
به گزارش ، محمود واعظی جلسه با هیات افغان را مفید و سازنده برشمرد و ادامه داد: در این دیدار در مورد موضوعات متعدد بحث و تبادل نظر شد.

وی سیاست دولت روحانی را اولویت دادن به همسایگان از جمله افغانستان برشمرد و افزود: خوشبختانه روابط سیاسی دو کشور در بهترین شرایط خود به سر می‌برد.

واعظی در ادامه، با اشاره به همکاری های خوب بین دو کشور و حضور زیاد مهمانان افغان در ایران، اظهار داشت: حجم قابل توجه ترافیک خارجی ما با کشور افغانستان است و با مذاکره صورت گرفته به منظور تسهیل این ارتباط جهت برقراری ارتباط مستقیم و با کیفیت و البته کاهش تعرفه اقدام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با یادآوری حضور موفق شرکت های ایرانی در افغانستان، به بیان توان سخت افزاری و نرم افزاری ایران پرداخت و گفت: توافق شد همکاری ها کماکان ادامه یابد و در این راستا، جهت آشنایی با توانمندی شرکت های ایرانی، ملاقاتی با مجموعه بخش خصوصی ایران صورت خواهد گرفت.

وی به زمینه های مختلف همکاری همچون نرم افزارها و اپلیکیشن های فارسی، تحقیق و توسعه، همکاریهای پستی و GNAF اشاره کرد و خبر از تشکیل پنج کمیته دولت و خدمات الکترونیک، زیرساخت و شبکه های مخابراتی، تحقیق و توسعه، رگولاتوری و پستی داد.

واعظی افزود: دو طرف توافق کردند کمیته های پنجگانه بر موضوعات مورد نظر بحث و تبادل نظر کرده و در نهایت نتایج این پنج کمیته با هم در کمیته تلفیق جمع بندی شود.

وی با تاکید بر این که در بخش ICT زمینه‌های همکاری زیادی فراهم است، ابراز امیدواری کرد سند همکاری ICT بین دو کشور به امضا طرفین برسد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *