تهران میزبان همایش بین المللی طب انتقال خون می‌شود

19:30 - 16 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۰۲۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- سومین همایش بین المللی طب انتقال خون با حضور 16 کشور از 24 تا 26 آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.
تهران میزبان همایش بین المللی طب انتقال خون می‌شودبه گزارش گروه خبرنگار اجتماعی میزان از سازمان انتقال خون، عضو کمیته اجرایی و علمی کنگره طب انتقال خون، اهمیت این همایش را در پرداختن به یکی از چالش‌های اصلی انتقال خون یعنی مصرف صحیح خون و فرآورده های آن و استفاده از جایگزین‌های خون دانست.

فریبا صیقلی این سازمان و موسسه طب انتقال خون را در آموزش این رشته علمی در مدیترانه شرقی دارای نقشی مهم دانست و گفت: ایران از سال 2013 تاکنون برای 22 کشور منطقه نقش آموزشی دارد که این مسئولیت همکاری با سازمان بهداشت جهانی به مدت چهار سال ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در این همایش 16 کشور از جمله آلمان، هلند، فرانسه، انگلیس، سنگاپور و سوییس و نیز برخی کشورهای مدیترانه شرقی حضور دارند، تصریح کرد: همایش طب انتقال خون 24 تا 26 آذر ماه برگزار می‌شود و همچنین 27 و 28 آذر ماه کارگاه بین المللی جذب اهداکنندگان داوطلب برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این همایش سخنرانان و صاحبنظران از سراسر دنیا در حیطه‌های مختلف مرتبط با مصرف خون و محصولات آن بحث می‌کنند.

عضو کمیته اجرایی و علمی کنگره طب انتقال خون گفت: در مطالعات دهه اخیر دانشمندان کشورهای پیشرفته دریافته‌اند که مصرف درست خون و جایگزین‌های خون از یک سو باعث حفظ منابع خون و کاهش هزینه‌های بهداشتی و از سوی دیگر سبب کم شدن عوارض ناشی از انتقال خون در بیماران می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *