عربستان داعشی

14:20 - 16 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۶۹۵۴
خبرگزاری میزان - برای این که بتوان به طور ریشه ای منطقه غرب آسیا و جهان را از شر تروریست های تکفیری نجات داد، راه آن مقابله با تفکر وهابیت است که اکنون همچون اختاپوس بر منطقه چنبره زده است.
به گزارش گروه بین الملل ، انگلیسی ها خالق این فرقه مخرب اسلام در عربستان بودند، همانگونه که سعی کردند فرقه ای مشابه وهابیت در ایران با نام بهائیت ایجاد کنند اما وجود علمای تشیع از ریشه گرفتن این فرقه ضاله با پشتوانه مردمی ممانعت کرد.

تفکر و اندیشه وهابیت با پول های هنگفتی که رژیم سعودی در اقصی نقاط دنیا به ویژه ابتدا در کشورهای اسلامی خرج کرده و می کند، گسترش یافت. این تفکر با ایجاد مدارس مذهبی و ساخت مساجد وهابی در کشورهایی همچون پاکستان، مالزی، اندونزی و سپس با گسترش به دیگر کشورهای اسلامی مانند کشورهای مسلمان آسیای میانه و قفقاز حوزه نفوذ خود را گسترش داد.

یکی از موانع رشد و گسترش تفکر وهابیت در منطقه وجود جمهوری اسلامی  ایران بود. ایران اسلامی با معرفی اسلام واقعی که به فرموده حضرت امام(ره) اسلام ناب محمدی (ص) را به جهان معرفی کرد، باعث به چالش کشیده شدن زادگاه وهابیت شد.

عربستان سعودی زادگاه تفکری است که اکنون با تولید نیروهای سرسپرده که هم با پول تطمیع شدند و هم شستشوی مغزی، نه تنها برای گسترش این تفکر پلید بلکه برای ضربه به اسلام واقعی اقدام می کند.

گسترش تفکر وهابیت در هر نقطه از جهان ضربه ای بر پیکر اسلام ناب محمدی (ص) است که اکنون جمهوری اسلامی ایران پرچمدار آن است. افراط گری اسلامی از برخی کشورهای مرتجع عربی منطقه آغاز شد و با وهابیت و گروه های تکفیری به اوج خود رسیده است.

این تفکر، هم جهان اسلام را درگیر خود کرده و به چالش کشیده و هم دیگر کشورهای فرامنطقه ای را درگیر کرده است. حتی کشورهای حامی این گروه های تروریستی اکنون طعمه ای برای گروه های افراطی تکفیری شده اند. بنیادگرایانی که بنیان اسلام را هدف قرار داده اند.

نفوذ تفکر وهابیت تنها در منطقه و کشورهای اسلامی خلاصه نمی شود، این تفکر برای این که بتواند قدرت خود را افزایش دهد، راه به سوی دیگر کشورها هم باز کرده است.

کشورهای اروپایی اکنون با چنین پدیده ای درگیر هستند. بسیاری از این کشورها با مدارس مذهبی و مساجدی سر و کار دارند که رژیم سعودی آنها را در پایتخت ها و شهرهای گوناگون اروپا راه اندازی کرده است.

در آغاز اقدام وهابی ها شاید زیاد با سختگیری های سران کشورهای اروپایی ربرو نشده باشد. آنها چنین سرمایه گذاری را برای خود یک فرصت اقتصادی هم می پنداشتند چون آل سعود نه تنها به ساخت مدارس مذهبی و مساجد اقدام می کند، بلکه دلارهای نفتی خود را به بدنه اقتصادی کشورهای اروپایی هم تزریق می کند. حتما می پرسید چگونه؟ خرید سهام تیم های فوتبال مطرح اروپایی، سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی، خرید جایگاه های بنزین در اروپا  و آمریکا، خرید و ساخت هتل های گرانقیمت در اروپا و خرید سهام شرکت های هواپیمایی تنها بخشی از سرمایه گذاری آل سعود در اروپا و آمریکاست.

اما اکنون کشورهای اروپایی هم هر چند اندک به ماهیت فرقه وهابیت که مولد گروه های تروریستی تکفیری در منطقه است، پی برده اند. رژیم آل سعود اکنون نه تنها مجرم در حمایت از گروه های تروریستی است، بلکه به عنوان حامی و پدر معنوی آنها شناخته شده است.

برای این که ماهیت رژیم آل سعود هر چه بیشتر برای افکار عمومی دنیا و از همه مهمتر برای مسلمانان آشکارتر شود، باید رسانه های کشورهای اسلامی از جمله ایران عراق، سوریه لبنان و کشورهایی که در معرض خطر تفکر وهابیت هستند، در این زمینه فعالیت کنند و به افشاگری علیه وهابیت بپردازند.

خوشبختانه روزنه هایی در برخی کشورها دیده می شود که نشان می دهد پی به ماهیت تفکر وهابیت برده اند و اقداماتی را هم علیه آن آغاز کرده اند.

معاون صدراعظم آلمان و رئیس فراکسیون سوسیال‌دموکرات‌ها در مجلس این کشور خواستار شدت عمل علیه نیروهای تندرو در مساجد آلمان شدند. آن‌ها همچنین به عربستان سعودی هشدار دادند که به حمایت از اسلام‌گرایان افراطی پایان دهد.

زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان و رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان، در مصاحبه با شماره مخصوص روز یکشنبه (۶ دسامبر / ۱۵ آذر) روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «مساجد وهابی در سراسر جهان با حمایت مالی عربستان سعودی بنا می‌شوند. از درون چنین جوامعی بسیاری از افراد خطرناک اسلام‌گرا وارد آلمان می‌شوند.»

سرویس اطلاعاتی آلمان نیز سیاست خارجی عربستان سعودی را عاملی برای بی‌ثباتی در جهان عرب ارزیابی کرده و نسبت به آن هشدار داده است. به گفته‌ی این نهاد، عربستان از یک سیاست مداخله‌جویانه‌ی پرتکاپو پیروی می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران با تفکر اسلام ناب از راه تبلیغ فرهنگی و یاری به مسلمانان جهان فارغ از گرایش به هر فرقه ای از اسلام، بر قلوب مردم مسلمان تأثیر می گذارد اما رژیمی همچون آل سعود با پول، قدرت، زور و جنایت اکنون سعی دارد تا بتواند تفکر پلید خود را به دیگران تحمیل کند.

شکست های پی در پی آل سعود در صحنه های منطقه ای و بین المللی، منطق و اندیشه را از آنها گرفته و اکنون مدارس و مساجد ساخته شده به دست آنها در دیگر کشورها به مراکز آموزش نیرو و اعزام آنها به سوریه، عراق و یمن تبدیل شده است.

 مسلمانان و جهان اسلام باید به این باور برسند که اکنون پس از خطر رژیم صهیونیستی برای جهان اسلام، رژیم آل سعود هم همان اقداماتی را علیه اسلام مرتکب می شود که رژیم صهیونیستی آنها را علیه اسلام به کار می برد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *