کشت‌های آب‌بر در دشت‌های سیستان و بلوچستان ممنوع شود

23:10 - 15 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۶۵۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی کشت‌هایی آب‌بر در دشت‌های این استان باید مطلقاً ممنوع شود.
به‌گزارش ، علی اوسط هاشمی در ششمین نشست شورای حفاظت از منابع آب اظهارداشت: اگر امروز توجه همه به مسئله آب معطوف نشود فردا دیر است و این کار فهم ملی و استانی می‌خواهد از حوزه مردم و دولت که این فهم را نسبت به این واقعیت عمومیت بخشد که شرایط متفاوت است و باید ابتدا در میان مدیران رخ بدهد و در این باره تردیدی به خود نباید راه داد، زیرا اگر به درک مشترک در این پدیده نائل نشویم از مردم چه انتظاری می‌شود، داشت.

وی درباره استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان گفت: از ظرفیت حضور تمام دستگاه‌ها مثل منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای انتظامی و دادستانی برای جمع‌آوری اطلاعات کمک بگیریم و سریع ورود پیدا کنیم و دستگاه‌های حفاری غیرمجاز را متوقف کنیم، حتی باید ورود دستگاه حفاری به استان را بدون مجوز آب منطقه‌ای ممنوع کرد و این کار باید با اطلاع‌رسانی در سطح استان انجام شود.

اوسط هاشمی افزود: تمامی کشت‌های آب‌بر باید مطلقاً ممنوع شود، حتی در حین گشت اگر ابلاغ شود و همراهی نکردند باید از ظرفیت قانون استفاده شود.

در ادامه نشست مدیرعامل آب منطقه ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال 1394 تعداد 8 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده دشت‌های پایلوت با تخلیه سالانه 1.4 میلیون مترمکعب و تعداد 43 حلقه چاه در دشت‌های غیرپایلوت با تخلیه سالانه 1.5 میلیون مترمکعب پر و مسلوب‌المنفعه شد که از این تعداد 23 چاه در محدوده دشت سمسور با تخلیه سالانه 9.1 میلیون مترمکعب است.

احمد عاقبت‌بخیر درباره نصب کنتورهای هوشمند افزود: تاکنون تعداد 852 دستگاه کنتور هوشمند در سطح استان نصب شده که از این تعداد 787 دستگاه است که بروز کردن و کالیبراسیون آن‌ها درحال انجام است.

وی ادامه داد: در این راستا تعداد 65 کنتور هوشمند نیز از محل هزینه‌های متقاضی نصب شده که تعداد 32 دستگاه آن مودم دار و در حال کالیبره نمودن وهمچنین ایجاد سامانه برای سنجش از راه دور است.




کارمند
|
-
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
حقوق کارمندان آب منطقه ای سیستان وبلوچستان چراپرداخت نمیشه آقای مدیرعامل؟؟؟؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *