رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عوامل اصلی مرگ و میر مادران و نوزادان

13:10 - 17 دی 1394
کد خبر: ۱۰۶۱۹۲
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بیشتر مرگ و میر مادران و نوزادان در جهان در زمان تولد اتفاق می‌افتد که قابل پیشگیری است.
به گزارش ، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: بیشتر مرگ و میر مادران و نوزادان در جهان در زمان تولد اتفاق می‌افتد که قابل پیشگیری است.

عوامل اصلی مرگ و میر مادران و نوزادان + عکس
بررسی جدید این سازمان آمده است اکثریت موارد مرگ و میر میان مادران و نوزادان جهان هنگام تولد و به طور معمول در 24 ساعت نخست به دنیا آمدن کودک رخ می‌دهد و می‌توان از وقوع بیشتر این مرگ و میرها جلوگیری کرد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به مشکلات اصلی پیش روی مادران و نوزادان و همچنین علل مرگ و میر آنان پرداختند که از آن جمله می‌توان به خونریزی پس از زایمان، عفونت، پری – اکلامپسیا و خفگی هنگام تولد اشاره کرد.

طبق بررسی این سازمان هر سال بیش از 130 میلیون تولد اتفاق می‌افتد که حدود 303 هزار مورد به مرگ مادر، دو میلیون و 600 هزار مرده‌زایی و مرگ دو میلیون و 700 هزار نوزاد در 28 روز نخست تولد منجر می‌شود.

«ماری پائول کیئنی»، معاون مدیرکل نظام سلامت و نوآوری سازمان جهانی بهداشت گفت: بسیاری از زنان و کودکان بر اثر عوامل قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهند که به کیفیت نامناسب خدمات درمانی ارتباط دارد.

 به گفته کارشناسان، چهار مرحله‌ای که باید برای کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان به دقت مورد توجه قرار داد، شامل موارد زیر می‌شود:

- زمانی که مادر در بیمارستان پذیرش می‌شود

- پیش از آنکه وارد اتاق عمل شود

- یک ساعت پس از زایمان

- و پیش از ترخیص مادر و نوزاد از بیمارستان

در حقیقت این چهار زمان به پزشک اجازه می‌دهد تا وضعیت مادر و کودک را تحت کنترل قرار دهد.


/انتهای پیام /
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *