دست یابی به تحصیلات عالی شرط برخورداری از امتیاز عفو توسط زندانیان

0:00 - 14 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۵۸۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در نشست با مدیر کل زندان‌های این استان و مسئولان دانشگاه پیام نور گفت: پیش طرحی در دست بررسی است که درصورت عملیاتی شدن، ضمن ایجاد زمینه مناسب ادامه تحصیل برای زندانیان، نقش موثری نیز در کاهش مدت حبس آنان خواهد داشت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان البرز،  محمد علی کریمی رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز گفت: پیش طرحی در دست بررسی است که درصورت عملیاتی شدن، ضمن ایجاد زمینه مناسب ادامه تحصیل برای زندانیان، نقش موثری نیز در کاهش مدت حبس آنان خواهد داشت .

وی افزود: در تحلیل شرایط جمعیت کیفری زندانها و طرح موضوع با استاندار و همچنین نشست با مسئولان زندان، دانشگاه پیام نور نیز به سهم خود در صدد برآمد نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری در زندانها ایفا نماید.

وی ادامه داد: پس از تهیه پیش طرح و تایید آن توسط مقامات ذیصلاح قضایی من جمله سازمان زندانها، امیدواریم این طرح را که رابطه معنی داری با سطح تحصیلات و میزان تحمل کیفر زندانیان دارد به اجرا در آوریم.

دکتر کریمی با تشریح اهداف و ضرورت انجام این طرح تصریح کرد: نقش آموزش در هر مقطع و میزان بر هیچکس پوشیده نیست آموزش عالی به مراتب نقش تعیین کننده ای در بازگشت زندانیان به جامعه و عدم بازگشت آنان به زندان دارد و اجرای مجازات‌های جایگزین سالب آزادی علاوه بر اعتقاد بر اصل موضوع، نیاز به ایده های جدید و نو دارد.

جبارباقری مدیر کل زندان‌های استان البرز نیز با اشاره به  شرایط کنونی زندان‌ها گفت : در حال حاضر به دنبال  آن هستیم که با اتخاذ ایده های برتر  و جدید مجازات‌های سالب آزادی که در آیین دادرسی کیفری پیش بینی شده است ، بهتر از همیشه به اجرا گذاشته شود.

وی افزود: این طرح می تواند به عنوان یک ایده جدید طرح شود و امیدواریم که هر چه زودتر مراحل  نوشتن و کار تخصصی آن خاتمه یافته و جهت تایید نهایی ارایه شود .

باقری خاطرنشان کرد: بنده به نوبه خود به عنوان فردی که سالیان سال در عرصه زندانبانی خدمت می نماییم از این طرح استقبال نموده و امیدوارم این طرح جنبه ملی پیدا کند.

مدیر کل زندان‌های استان البرز در پایان یادآور شد: تا پیش از این به صورت متداول  دانشگاه پیام نور و سازمان زندان‌ها تفاهنامه ای جهت آموزش زندانیان داشتند که این طرح بسیار جامع تر از تفاهنامه قبلی است. 

در این دیدار مقرر شد، پروپزال این طرح توسط دکتر افشاری از سوی اداره کل  زندان‌های البرز  و دکتر کرد میرزا از دانشگاه پیام نور تهیه و ظرف یک ماه آینده جهت ملاحظه رئیس سازمان زندانهای کشور ارایه شود.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *