رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روحانیون یاری‌گر دستگاه قضایی هستند

3:47 - 11 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۵۱۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- بدری گفت: روحانیون بهترین مشاوران خانواده هستند و می توانند کمک شایانی به جامعه نموده و یاریگر دستگاه قضایی باشند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان لرستان، رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه پیشگیری از جرایم در جمع روحانیون طرح هجرت بیان کرد: ارتباط سازنده دادگستری لرستان با روحانیت موجب برکات فراوان شده است، نمونه بارز این مطلب حضور قضات و کارکنان روحانی در مجموعه قضایی استان است که با رهنمودهای اخلاقی سبک موفقی را در سیستم اداری ترویج می کنند و موجب شده اند عدالت بر مبنای اخلاق سرلوحه امورات اداری و قضایی در استان باشد.
 
رئیس شورای قضایی استان لرستان افزود: ایجاد محیطی صمیمی با روحانیت به عنوان بدنه همیشه فعال جامعه باعث شده است بسیاری از دعاوی و مشاجره های اجتماعی توسط روحانیون و ائمه جمعه و جماعات حل و فصل شود و این مهم می طلبد که روحانیون در عرصه شوراهای حل اختلاف ورود نموده و نقش پررنگ تری داشته باشند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات یک برداشت اشتباه یا یک سوء تفاهم ساده موجب اختلاف و گاها" دشمنی می شود، چرا نباید از ظرفیت روحانیون در شوراهای حل اختلاف استفاده کرد، روحانیون بهترین مشاوران خانواده هستند و می توانند کمک شایانی به جامعه نموده و یاریگر دستگاه قضایی باشند.
 
رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: همواره پیشگیری بهتر از درمان است چه از لحاظ صرف هزینه و چه از لحاظ اتلاف وقت و چه از لحاظ بسیاری فاکتورهای دیگر پیشگیری از جرایم مقرون به صرفه ترین سبک مبارزه و برخورد با جرایم است.
 
بدری در پایان خطاب به روحانیون بیان داشت: در جامعه امروزمطالعه رشته هایی همچون جامعه شناسی و روانشناسی و حضور در بطن جامعه برای روحانیون بسیار مهم و ضروری است و می تواند عامل کارگشایی در رفع مشکلات اجتماعی و اخلاقی و نهایتا" کاهش جرایم باشد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *