رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکنون یک میلیون و ٤٥٠ نفر برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند

11:48 - 09 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۴۴۷۱
خبرگزاری میزان - محمد حسین نوش آبادی گفت: امسال هم مانند سالهای گذشته اربعینی پرشور پیش بینی میکنیم؛ تاکنون یک میلیون و ٤٥٠ نفر ثبت نام کرده اند و تاکنون نهصد هزار ویزا از سازمان حج ارایه شده است.
تاکنون یک میلیون و ٤٥٠ نفر برای اربعین ثبت نام کرده اندبه، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران به سوالات پاسخ گفت.
 
نوش آبادی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اربعین حسینی گفت: اربعین مظهر وحدت همبستگی و همزبانی امت اسلام و مظهر خیزش و رویش امت اسلام است.

نوش آبادی در ادامه افزود: امسال هم مانند سالهای گذشته اربعینی پرشور پیش بینی میکنیم؛ تاکنون یک میلیون و ٤٥٠ نفر ثبت نام کرده اند و تاکنون نهصد هزار ویزا از سازمان حج ارایه شده است.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: البته تعدادی هم از کنسولگری ویزا اخذ کرده اند و ما بیش بینی میکنیم بیش از یک و نیم میلیون نفر از هموطنانمان در مراسم اربعین حضور یابند. خدمات مناسبی تدارک دیده شده خدمات کنسولی در شهرهای خرمشهر سوسنگرد اهواز مهران و ایلام خدمات ارایه میشود.
 
وی تاکید کرد: بدون ویزا اجازه خروج داده نمیشود مسئولان ایران و عراق به افراد غیر مجاز اجازه تردد به دلیل نداشتن ویزا نمیدهند.
 
حسین نوش آبادی در پاسخ به مصوبه دیوان عدالت اداری برای فیلترینگ گفت: با توجه به اعتراضی که به این رای شد و در نشست پایانی نهایتا مصوبه ارشاد درباره وظیفه فیلترینگ و مسدود کردن سایتهای بدون مجوز ابطال شد؛ ولی معتقدیم مرجع رسیدگی مرجع صادر کننده محوز است و این موضوع را دنبال خواهیم کرد.
 
 
وی درباره حادثه قرچک و ورامین، بعد سیاسی آن را در اختیار وزارت ارشاد ندانست و گفت: بعد دیگر پیامدهای فرهنگی و رسانه است که قابل تامل است. روزنامه ای که تیتر توهین آمیز داشت تذکر گرفت و عذرخواهی کرد. وی همچنین درباره کلنل گفت تاکنون مجوزی برای این کتاب صادر نشده است.
 
حسین نوش آبادی در پاسخ به سوالی در رابطه با موضع رسمی ارشاد نسبت به خوانندگانی که آثارشان در سایت‌ها و رسانه‌های معاند منتشر می‌شود پاسخ داد: آنها که عامدانه اقدام به همکاری با شبکه های معاند میکنند تذکر میگیرند و افرادی که اصرار بر همکاری با شبکه های ماهواره‌ای معاند دارند در مجوزهای آلبومهای آتی‌شان به مشکل می‌خورند.
 
سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه اظهارداشت: افرادی که با آکادمی ها همکاری داشته اند به هیچ وجه به راحتی نمیتوانند برای کار هنری مجوز بگیرند. مگر زمانی که ملتزم به رعایت فرهنگ اسلامی_ایرانی شوند. اما گرفتن مجوز از سوی فرد نام برده شده (مهران آتش) تکذیب شده است و مجوز دریافت نخواهد کرد؛ مگر مراجع ذی صلاح اعلام کنند اما تاکنون مجوزی داده نشده است.
 
وی در این بخش سوال از وضعیت سرپرست دفتر موسیقی معاونت هنری، همزمان با پایان یافتن دوره چهار ماهه سرپرستی را بی پاسخ گذاشت.
 
نوش آبادی در پاسخ به سوال یک از خبرنگاران مبنی بر کم شدن 80 سکه از جایزه ادبی جلال آن هم تنها یک روز پیش از برگزاری گفت: اعتبار جایزه‌ها به میزان و کمیتش نیست.
 
 
سخنگو درباره اینکه آیا منتخبین جلال مطابق با فلسفه وجودی و موراد مصرح در اساسنامه این جایزه بود، گفت: ممکن است در هر رویدادی از این برداشتها و تحلیلها صورت گیرد. معتقدیم جایزه جلال سعی میکند متناسب با اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده حرکت کند. سعی شده این جایزه مطابق با روح اساسنامه و اهداف برگزاری آن و مطابق با ایده و افکار جلال باشد؛ چرا که جلال فراتر از زمان و مکان خود می‌اندیشید. افراد مختلف از طیفهای و افکار مختلف بودند. اما معتقدیم جشنواره های ما هر سال باید سیر تکاملی خود را طی کنند و نواقص برطرف شود.

نوش آبادی درباره جشنواره فیلم فجر و حضور سلایق مختلف فیلم سازان گفت: امسال سال فوق العاده ای است و نقطه عطف سینمای کشور را در جشنواره خواهیم دید چرا که کارگردانان منزوی همه آمده‌اند.امسال بزرگان سینما در جشنواره حاضر هستند همه سینماگران شهیر و بنام به صحنه امده‌اند. جشنواره امسال از یک رونق و کیفیت بالایی برخوردار است. کسانی به عرصه فیلم‌سازی آمده‌اند که نشانه جهش و امیدواری در حوزه سینماست.


وی درباره آخرین وضعیت فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: در حال حاضر توپ در زمین کارگردان و تهیه کننده است. ما مشکلی نداریم. باید مشکل توسط دوستان حل شود. ارشاد تلاش خود را برای اینکه این فیلم در نوبت اکران قرار نگیرد کرد اما همکاری کارگردان باید صورت گیرد. این فیلم تعارضی با قوانین جمهوری اسلامی ندارد. شکل به نوع نظر مراجع برمیگردد و انطباق با فیلم نامه مشکل نیست.

وی در خصوص تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون نفوذ فرهنگی و نظر وزارت ارشاد در این خصوص گفت: موضوع نفوذ ابعاد مختلفی دارد و همواره مطرح بوده است، انقلاب ما چون یک انقلاب اسلامی بود و منافع نظام سلطه را به خطر می انداخت و بازار انحصارگران را کساد می‌کرد. طبیعی است که دشمنان نظام دست از سر این کشور و نظام اسلامی ما برنخواهند داشت، پروژه های نفوذ از بدو انقلاب، مطرح بوده است، و دشمن می خواهد در حیطه های نظامی، امنیتی و تجاری ما نفوذ پیدا کند اما با تلاشی که داشتیم، نگذاشتیم این پروژه ها به نتیجه برسد. حوزه فرهنگ حساس و مهم است، و دشمن مترصد این است که از مجاری فرهنگی لطمه بزند و مسیری را هم برای این موضوع تعیین کرده است. اما هم مسئولان کشور و هم مردم به این توطئه ها آگاهی دارند، و اجازه نمی دهند این مسائل محلی برای بروز پیدا کند.


نوش آبادی در ادامه افزود: ما در حوزه فرهنگ، با تدوین برنامه و منطبق بر سیاست گذاری های نظام، و رهنمود های مقام معظم رهبری، حرکت می‌کنیم. اگر حرکت ما همیشه منطبق بر اصول باشد، هیچ گاه دشمن در نفوذ فرهنگی اش موفق نخواهد بود. نفوذ زمانی صورت می‌گیرد که مردم از نظام و انقلاب فاصله بگیرند، مردم نسبت به ارزش های نظام محکم هستند و هیچ گاه اجازه نمی‌دهند فرهنگ ناب اسلامی لطمه ببیند.

وی به بخش قرآن و عترت وزارت ارشاد اشاره کرد و آن را مهم دانست و گفت: اهمیت این حوزه به حدی است که معاونت دارد و با توجه به بودجه‌هایی که در اختیار فعالیتهای قرانی است آن را توسعه میدهیم. معتقدیم بودجه ها کافی نیست اما به میزان تخصیص کار صورت گرفته است.

سخنگوی ارشاد با اشاره به بودجه ١٤ میلیاردی افزود: بیش از ١٢ میلیارد تومان بین دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد توزیع شده است که بخش مهمی از این بودجه صرف فعالیتهای قرآنی می‌شود. قریب ٢٠ میلیارد تومان بودجه تنها در حوزه قران و عترت است.

وی در ادامه به نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غرب اشاره کرد و گفت:این نامه نشان از نگاهی واقع بینانه همراه با شناخت کامل از مسایل منطقه و بین المللی است. امروز رهبری قلم به دست گرفتند و برای جوانان غربی که حامی اصلی این جریانات تکفیری و داعشی هستند و لطمه هم دیده اند مطالب را مطرح کردند. هرچند این کشورها خودشان هم لطمه دیده اند و به اصطلاح با چاقو دسته خود را بریده اند.

نوش آبادی در خصوص دفتر موسیقی و پایان ٤ ماهه مدت سرپرستی طالبی گفت: سرپرست فردی است که مسئولیت آن بخش را عهده‌دار است. اگر عنوانها تغییر کند کیفیت کار تغییری نخواهد کرد. هر زمان حکم سرپرست تبدیل به ریاست شود یا فردی جایگزین شود اعلام شده و تدابیر اتخاذ خواهد شد؛ اما این مسئله به جشنواره موسیقی فجر لطمه نمیزند و مانعی برای اجرای برنامه‌ها نخواهد بود.



 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *