رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازداشت اشتباهی 13 ساله يک مرد در گوانتانامو

11:00 - 12 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۵۹۳
خبرگزاری میزان - مقام‌هاي آمريکايي اذعان کردند که يک مرد را 13 سال به صورت نادرست و اشتباهي در زندان گوانتانامو بازداشت کرده اند.
به گزارش به نقل از تسنیم، مصطفي عزيز شميري 37 ساله اهل يمن يکي از نيروهاي ارشد القاعده نبوده و تنها يکي از سربازان سطح پايين به شمار مي رفته و به اشتباه 13 سال در گوانتانامو در بازداشت بوده است.

بازداشت اشتباهی 13 ساله يک مرد در گوانتانامو

روزنامه گاردین به نقل از اسناد غير طبقه بندي اعلام کرده است که مقام‌هاي آمريکايي پيش از اين تصور مي کردند که مصطفي عزيز الشميري کسي است که بارها در کنار نيروهاي القاعده در افغانستان جنگيده است و يکي از نيروهاي آموزش دهنده اين گروه به شمار مي‌رود ولي پس از گذشت 13 سال از بازداشت وي در گوانتانامو اکنون مشخص شده که به خاطر تشابه اسمي با يکي ديگر از مقام هاي ارشد القاعده بازداشت شده است.

الشميري با بازداشت نامحدود در زندان گوانتانامو روبرو شده و وي بدون محاکمه يا وجود شواهد و اسناد کافي، يکي از افراد خطرناک تلقي شده و اجازه آزادي وي داده نشده است.

در سال 2009 ميلادي اوباما قول داد تا زندان گوانتانامو را تعطيل کند ولي تاکنون نتوانسته است به اين وعده خود عمل کند. تشديد نگراني ها نسبت به وضعيت حقوق بشر و بدرفتاري پرسنل آمريکايي با زندانيان، فشارها براي تعطيلي اين زندان را افزايش داده است.

دولت اوباما رايزني هايي را براي انتقال زندانيان گوانتانامو به زندان‌هاي کاروليناي جنوبي و کانزاس انجام داده ولي برخي نمايندگان کنگره با اين پيشنهاد به شدت مخالفت کرده اند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *