زائران در مسیر نجف تا کربلا می‌توانند از اینترنت رایگان استفاده کنند

2:35 - 07 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۲۸۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهران گفت: زائران در مسیر نجف تا کربلا می‌توانند از اینترنت رایگان استفاده کنند.
زائران در مسیر نجف تا کربلا می‌توانند از اینترنت رایگان استفاده کنندبه گزارش ، محمود خسروی  در نشست تسهیل ارتباطات زایران ایام اربعین حسینی با حضور وزیر ارتباطات، اظهار داشت: تلاش شده است که ارتباطات را در ایام اربعین تسهیل کنیم و در این راستا نیز دیدارهایی را با مقامات عراقی داشته‌ایم.

وی افزود: در این راستا از شش ماه پیش به دستور آقای واعظی ستادی با حضور مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه داخلی برای تسهیل ارتباطات در ایام اربعین تشکیل شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: وضعیت ارتباطات و مخابرات در هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه مطلوب است و مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: ظرفیت‌های مسیرهای ارتباطی ده برابر شده است و گروه‌های کار‌شناس نیز به صورت شبانه روزی در محل‌ها برای برطرف کردن مشکلات احتمالی حضور دارند.

خسروی خاطرنشان کرد: سایت‌های نسل سوم توسط اپراتور اول در مرز مهران نصب می‌شود و در داخل کشور عراق نیز تلاش می‌کنیم که مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: یک هزار و 800 کانال ارتباطی بین کشور ما و عراق ایجاد شده است و در مسیر نجف به کربلا همراه اول سایت وای فای نصب کرده است که زائران می‌توانند از اینترنت رایگان استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: ما اقدامات لازم را انجام داده‌ایم اما ممکن است با افزایش ترافیک از طرف کشور عراق با مشکلات ارتباطی مواجه شویم.

وی گفت: ایلام 700 کیلومتر فیبر نوری دارد که در آینده نزدیک 440 کیلومتر دیگر به این میزان اضافه می‌شود و آی پی استان ایلام نیز از شش گیگابیت به 120 گیگ افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *