پایان جستجو و شناسایی مفقودان حادثه منا به معنای پایان پیگیری های حقوقی وسیاسی این فاجعه نیست/ تعیین سرنوشت 14 مفقود باقی مانده فاجعه منا در دستور کار است

10:10 - 06 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۱۸۵
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان-حسین جابر انصاری گفت: پایان جستجو و شناسایی مفقودان حادثه منا به معنای پایان پیگیری های حقوقی وسیاسی این فاجعه نیست.

پایان جستجو و شناسایی  مفقودان حادثه منا به معنای پایان پیگیری های حقوقی وسیاسی این فاجعه نیست/ تعیین سرنوشت 14 مفقود باقی مانده فاجعه منا در دستور کار استبه گزارش ، حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در مراسم استقبال از پیکر مرحوم رکن آبادی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات وزارت امور خارجه برای شناسایی و بازگرداندن پیکر مطهر مرحوم رکن آبادی اظهار کرد: فاجعه منا در تاریخ حج، تاریخ کشورهای اسلامی خواهد شد و سوء مدیریت مفرط مسئولان سعودی موجبات وقوع این فاجعه را فراهم آورد.

وی با اشاره به طولانی شدن فرایند تعیین سرنوشت مفقودان فاجعه منا گفت: علت طولانی شدن فرایند شناسایی و بازگرداندن مفقودان فاجعه منا عدم هماهنگی و کارشکنی های مسئولان سعودی بود و هنوز هم مفقودان زیادی وجود دارند که پیگیری وضعیت آنها در دستور کار وزارت امور خارجه و نهادهای ذیربط است.

جابرانصاری تصریح کرد: پایان مراحل جست و جو و شناسایی مفقودان فاجعه منا به معنای پایان پیگیری های حقوقی و سیاسی این فاجعه از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران نیست و ما این فاجعه را از طریق مجامع بین المللی پیگیری می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وقوع اتفاقات ناگوار در مراسم حج چندان هم غیرطبیعی نیست بیان داشت: آنچه مهم است این است که سوء تدبیر و عدم هماهنگی های مسئولان سعودی ابعاد فاجعه منا را وسعت بخشیده و امیدوارم که پرونده رسیدگی به فاجعه منا به نحوی به نتیجه برسد که دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی با اشاره به برخورد غیرمسئولانه مقامات و مسئولان سعودی با فاجعه منا گفت: ضرورت دارد که تمام زمینه ها، ابعاد، قصور و احیانا تقصیر مسئولان سعودی به دقت بررسی شود و برخوردهای لازم و مسئولانه صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *