ارائه خدمات بهتر با هزینه کمتر از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد است

3:47 - 05 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۸۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر ارائه خدمات مطلوبتر و با هزینه کمتر و سرعت بیشتر در این سازمان تأکید کرد.
ارائه خدمات بهتر با هزینه کمتر از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان در جلسه شورای اداری شهرستان تویسرکان که با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان و جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار گردید ،گفت : راهبرد و سیاست اصلی این سازمان در چند سال اخیر بر ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مردم بوده و در این راستا گذر از ثبت سنتی به ثبت نوین و استفاده از فناوری های نوین در دستور کار قرار گرفته و با جدیّت تعقیب و اجرا شده است.

تویسرکانی خواهان اقدامات عملی سایر نهادها و سازمان های متولی مالکیت گردید و افزود: متأسفانه در شرایط کنونی نسبت به تحقق رشد بهره وری در سند چشم انداز بیست ساله در وضعیت مناسب قرار نداریم و آثار این موضوع به وضوح در مسائل خرد و کلان کشور نمایان است و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این زمینه نیازمند همکاری سایر نهادها و سازمان های متولی مالکیت در جهت پیشبرد هرچه بهتر وظایف حاکمیتی خود است .

وی بخشی از مشکلات موجود در حوزه املاک را در عدم هماهنگی میان نهادها و ارگان های متولی مالکیت دانست و گفت : مسئولین نباید در انجام وظایف خود دچار روزمره گی شوند  و باید بدانند هرگونه کوتاهی در انجام وظایف محوله می تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشور در پی داشته باشد و همه ما به عنوان کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف به اجرای قانون و استقرار نظم و عدالت در کشور هستیم .

تویسرکانی سازمان ثبت را یک سازمان حاکمیتی دانست که طیف گسترده ای از مخاطبان را در برمی گیرد و اذعان کرد: تثبیت مالکیت ها و به روز کردن بانک های اطلاعات این سازمان می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات آینده را مرتفع کند که البته  نیازمند اهتمام جدی تمامی مسئولین متولی می باشد .

وی با اشاره به عقبه صد ساله این سازمان در ثبت سنتی و دستی اسناد گفت : یکی از مشکلات سازمان در سالیان گذشته ثبت اسناد به صورت دستی بوده است که بعضاً مشکلاتی مانند عدم تطابق اسناد با واقعیت را در پی داشته است به صورتی که بخش زیادی از انرژی سازمان صرف اصلاح فرایندها و تبدیل مالکیت ها از توصیفی به رقومی می شود اما در سیستم جدید تطبیق اسناد با واقعیت و استفاده از فناوریهای نوین یکی از موضوعات جدی و در دست اقدام است .

وی افزود : در قانون جامع کاداستر بسیاری از مسائل به درستی پیش بینی شده است و جهت گیری اصلی سازمان به سوی شفاف سازی فرآیند ها ست به صورتی که در شرایط کنونی تمامی نقل و انتقالات در بانک اطلاعات سازمان به صورت برخط جانمایی می شود و ما شفاف سازی را بهترین راه حل برای جلوگیری از هرگونه جعل ، تخلف و فساد می دانیم .

تویسرکانی با اشاره به حذف 10 میلیون مکاتبات دستی با استفاده از سیستم الکترونیکی ثبت معاملات اذعان کرد : درست است که در شرایط کنونی در وضعیت ایده آل قرار نداریم اما بدون شک نسبت به پنج سال گذشته شاهد جهش قابل قبولی در ارائه خدمات به مردم بوده ایم. 

معاون رئیس قوه فضائیه تأخیر در ارائه خدمات به مردم را غیر قابل پذیرش دانست و گفت: ما در زمینه کاری خود از ابتدا بنا را بر ایجاد ساز و کار مناسب جهت کاهش مراجعات غیر ضروری قرارداده ایم و توانسته ایم در دو سال گذشته قریب به بیست میلیون از مراجعات غیر ضروری را کاهش دهیم .

وی با تأکید در ارجحیت منافع ملی بر منافع شخصی اذعان کرد : برخی از قوانین موجود مانند قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در همین راستا است و ما  باید بدانیم ؛ قانون گذار با در نظر گرفتن منافع عمومی اقدام به تصویب قوانین می نماید و ما باید با احترام به قانون؛ کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پیشبرد اهداف  ترسیمی یاری کنیم .

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود : گاهی برخی تصمیمات ممکن است تصمیمات تلخی باشد  ولی منافع کلان کشور در آن نهفته باشد و ما خواهان همراهی و همکاری تمام مسئولین در زمینه تثبیت مالکیت ها هستیم .

تویسرکانی آگاهی از مأموریت ها را از اولویت های اصلی کارگزاران کشور دانست و گفت : در شرایط کنونی ما نیازمند استقرار یک نظام مدیریت صحیح و کارآمد هستیم و قطعاً با حرکت هدفمند و درست خواهیم توانست در جهت ایجاد جامعه آرمانی اسلامی گام برداریم و رضایت مردم که محقق کننده رضایت باریتعالی است را به نحو مطلوب جلب کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *