تشکیل دولت فراگیر و تدوین قانون اساسی محور مذاکرات طرف‎های سوری

7:30 - 04 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۴۹۹
خبرگزاری میزان-سخنگوی نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت که محور مذاکرات آتی بین طرف های سوری تشکیل دولت فراگیر و تدوین قانون اساسی است.
تشکیل دولت فراگیر و تدوین قانون اساسی محور مذاکرات طرف‎های سوریبه گزارش سرویس بین الملل ؛استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه به تلاش های خود برای فراهم کردن مقدمات برگزاری دور جدید مذاکرات میان طرف های سوری تحت نظارت سازمان ملل ادامه می دهد.

سخنگوی دی میستورا ضمن اعلام این خبر افزود: هدف از این مذاکرات دستیابی به روند سیاسی است که به تشکیل دولت فراگیر و تدوین قانون اساسی جدید منجر شود.

وی افزود: این ابتکار مبتنی بر گروه های کاری است که دی میستورا و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در ژوئیه گذشته در شورای امنیت پیشنهاد کردند و این شورا در بیانیه ریاستی در 17 اوت گذشته آن را تصویب کرد.

سخنگوی نماینده سازمان ملل در سوریه اظهار داشت: رایزنی های استفان دی میستورا بعد از نشست های گروه بین المللی برای حمایت از این کشور در وین همچنان ادامه یافته و تازه ترین آن دیدار با نمایندگان مخالفان سوری در شهر استانبول ترکیه از جمله دیدار 23 نوامبر با هیئت ائتلاف ملی مخالفان و در روز 24 نوامبر دیدار با گروه های مخالف مسلح است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *