پیشگیری، رويكرد اصلی در مواجهه با تخلفات انتخاباتی است

10:07 - 03 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۰۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- انصاری پيشگيری را رويكرد اصلي دستگاه قضا و دستور كار «ستاد پيشگيری از جرائم انتخاباتی» در مواجهه به تخلفات انتخاباتی دانست.
به گزارش به نقل از روابط عمومي دادگستري کل استان قزوين، جمال انصاری در نشست تبيين نقش پيشگيري در جرائم جامعه با رويكرد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي گفت: نمي توانيم پيشگيري را تنها و منحصر از امر مهم انتخابات ببينيم.

وي ادامه داد: شايد اين پرسش پيش بيايد كه مولفه پيشگيري يا نگاه پيشگيرانه در چه مواقعي مطرح مي شود؟ البته ممكن است در اذهان عمومي امر پيشگيري با فعل و انفعالات مرتبط با حوزه قضايي و اجرايي ديده شود و شايد در اذهان عمومي اين مهم با تمثيل هاي خاصي شناخته شود.

رئيس كل دادگستري استان قزوين اضافه كرد: در اذهان عمومي موضوع مهم پيشگيري در حوزه كنترلي مطرح است اما وقتي از پيشگيري در حوزه قضايي صحبت مي كنيم، به تبع پيشگيري خاصي مدنظر است كه آن را منبعث از بي هنجاري هاي اجتماعي مي دانيم.

وي افزود: در بحث انتخابات از همين مسير پيشگيري مي توان به سلامت رسيد و البته ما به دنبال آن هستيم كه انتخابات را با امنيت و سلامت كامل توأم با حضور گسترده مردم برگزار كنيم.

انصاري عنوان كرد: اين رسالت، رسالت سازمان يا دستگاه خاصي نيست بلكه همه دستگاه ها موظف هستند در راستاي قانون، در حوزه انتخابات توجه لازم را داشته باشند و توجه كنند تا اقدامات اثرگذار از خود بر جاي بگذاريم.

وي تصريح كرد: منويات رئيس قوه قضائيه بر همين محور است از اين رو بايد ساماندهي خود را براي برگزاري انتخابات امن، سالم و دقيق فراهم كنيم و اين مهم فرصتي باشد تا اقدامات موثر خود را انجام دهيم.

رئيس كل دادگستري استان قزوين خاطرنشان كرد: دستگاه قضايي در اين حوزه برنامه دارد كه در چارچوب تبييني ترسيم خواهد كرد و البته اقدامات خود كنترلي و آگاه سازي غالب است چراكه اقدامات برخوردي مضرات اجتماعي و هزينه هاي بالايي دارد.

وي يادآورشد: البته پرونده محوري در هر حوزه اي از جمله انتخابات كار سختي نيست ولي تشكيل ستاد پيشگيري از جرائم انتخاباتي كمك مي كند تا آسيب ها و فراز و نشيب ها را به حداقل ممكن برسانيم و از ارزش هاي جامعه به خوبي دفاع كنيم.

در ادامه رئيس سازمان قضائي نيروي مسلح استان قزوين اظهارکرد: در بحث انتخابات در سازمان قضايي نيروهاي مسلح آموزش هاي لازم براي پيشگيري از جرائم در ميان نيروهاي مسلح خواهيم داشت.

بهروز ضرغامي توضيح داد: شعبات وي‍‍‍ژه رسيدگي به جرائم انتخاباتي در استان خواهيم داشت كه به نظر مي رسد تخلفات نيروهاي مسلح در سال جاري به نسبت دوره هاي قبل كاهش خواهد داشت چراكه آگاهي و اطلاع نيروهاي مسلح افزايش يافته است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *