پیشرفتهای نظامی در شان ملت ایران/ پنجمین سلاح انفجاری پرتابی ایران هم تست می شود

6:08 - 03 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۰۰۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-پس از آزمایش های موفق و بکارگیری اژدرهای "حوت"، "533"، "تست 71" و " والفجر"، این بار نوبت به آزمایش اژدر مارک 46 رسیده است.
-گروه سیاسی: "حوت"، "533"، "تست 71" و " والفجر"، چهار اژدر قدرتمند ایرانی تا امروز بودند که ظهر دیروز امیر دریادار دوم علی غلامزاده روز در حاشیه آیین رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریای ارتش در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا از تست گرم موتور اژدر مارک 46 در کارگاه جهاد نزاجا خبر داد؛ اژدری که می تواند خود را بعنوان پنجمین سلاح انفجاری پرتابی ایران معرفی کند و در صورت موفقیت در آزمایش های ابتدایی می تواند به قدرت دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی کمک فراوانی کند.

"اژدر" به سلاح پرتاب های خود پیشران اطلاق می شود که از رو یا زیر سطح آب پرتاب می‌شود و در درون آب حرکت کرده نزدیک به هدف یا پس از برخورد با آن منفجر می‌شود. بنابراین، این سلاح در مقیاس و اندازه ای کوچک طراحی شد و از آنجا كه مقابله با اژدرها غیرممكن و یا بسیار مشكل است این نوع سلاح در زمره مرگبارترین تسلیحات دریایی محسوب می‌شود.

پیشرفتهای نظامی در شان ملت ایران/ پنجمین سلاح انفجاری پرتابی ایران هم تست می شود

اژدر حوت سریع ترین اژدر دنیا در آن زمان معرفی شد. این سلاح سرعت پیمایش 100 متر بر ثانیه با سرجنگی 210 كیلوگرمی و پیشرانه سوخت جامد است. "حوت" قابلیت شلیك از قایق‌های تندرو و زیردریایی را دارد و می‌تواند در شعاع 15 كیلومتری اهداف سطحی و زیر سطحی را منهدم كند.آنچه كه باعث تمایز حوت در میدان نبرد می‌شود، سرعت زیاد آن است كه عملا شناور هدف، قابلیت فرار را ندارد.

پیشرفتهای نظامی در شان ملت ایران/ پنجمین سلاح انفجاری پرتابی ایران هم تست می شود

دیگر اژدری كه در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد "اژدر 553 " است كه از زیردریایی های كلاس كیلو(نور-طارق-یونس) شلیك می شود. عدد 553 نشانگر قطر اژدر به اندازه 553 میلیمتر است. برد این اژدر در مدل‌های مختلف بین 18 تا 22 كیلومتر است و از سر جنگی 300 كیلوگرمی شدید الانفجار بهره می‌برد كه برای انهدام اهداف بزرگ به كار گرفته می‌شود. سرعت اژدر 553 در برابر "حوت" كمتر است، به طوری كه سرعت پیمایش آن در بیشترین حد خود به 22 متر بر ثانیه می رسد اما به دلیل وزن سر جنگی، قدرت تخریب آن بیشتر است.

پیشرفتهای نظامی در شان ملت ایران/ پنجمین سلاح انفجاری پرتابی ایران هم تست می شود

سومین اژدر موجود در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اژدر" تست 71" است كه از جمله دقیق‌ترین اژدرهای دنیا است. علت دقت بالای آن استفاده از دو سیستم هدایت "سونار" و "تلوزیونی" است. سونار نوعی سیستم رهگیری است كه در آن با انتشار امواج صوتی و دریافت بازتاب این امواج موقعیت هدف مشخص می‌شود. این اژدر 1800 كیلوگرمی دارای سر جنگی شدید الانفجار 205 كیلوگرمی است. بیشینه سرعت آن 20 متر بر ثانیه، برد آن 20 كیلومتر و عمق درگیری آن 500 متر است. از این مدل در زیردریایی‌های كلاس كیلو استفاده می‌شود.

پیشرفتهای نظامی در شان ملت ایران/ پنجمین سلاح انفجاری پرتابی ایران هم تست می شود


چهارمین و پیشرفته ترین اژدر ایرانی "والفجر" نام دارد  كه با حضور سردار دهقان وزیر دفاع و فرمانده نداجا در سازمان صنایع دریایی از خط تولید آن رونمایی شد. در خصوص این اژدر بجز چند تصویر اطلاعات بیشتری منتشر نشده اما آنچه را كه می توان گفت این است كه "والفجر" از خانواده اژدرهای 553 میلیمتری است كه هدایت آن با استفاده از رادار و سونار است. این سیستم هدایتی باعث افزایش دقت اژدر می‌شود به طوری كه در صورت فریب سیستم سونار، بلافاصله سیستم رادار وارد عمل می‌شود و تا لحظه برخورد آن را هدایت می‌كند. آنگونه كه وزیر دفاع ایران گفته "این اژدر از سرجنگی شدید الانفجار برخوردار است." با توجه به تصاویری كه از والفجر منتشر شده به نظر می‌رسد كه سر جنگی این اژدر بین 250 تا 300 كیلوگرم وزن داشته باشد كه باعث افزایش تخریب آن می‌شود.

دیروز و در جریان رونمایی از هفت دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: به گفته ی مقام معظم رهبری باید درصدد ایجاد نیروی دریایی در شان ملت ایران باشیم؛ شان ملت ایران بسیار بالا است؛ رضایت رهبری برای ما برکت و نعمت است و ما این امر را قدر می دانیم و دعا کنید بتوانیم این نعمت را حفظ کنیم.

پیشرفتهای نظامی در شان ملت ایران/ پنجمین سلاح انفجاری پرتابی ایران هم تست می شود

از دیروز و پس از رونمایی از هفت دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش توسط امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، آزمایش های اژدر "مارک 46" نداجا آغاز شد؛ حال باید منتظر نشست و دید که اژدر مارک 46 نیز همچون اژدرهای سابق بر آن، می تواند بمب خبری امنیتی دفاعی ایران باشد؟ باید منتظر بود و نظاره کرد که آیا مقامات آمریکایی همچون آزمایش موشک عماد، باز هم علیه یک آزمایش نظامی دیگر ایران موضع گیری می کنند؟




مجید جمالی
|
-
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
دم هر چی ایرانیه گرم دست همتون درد نکنه . اینجاست که دشمنان میفهمند قدرت خدا چکار میکنه خدا را شکر که رهبران خوب و برجسته ای داریم. خداوند طول عمر به رهبرمون و همه شما عزیزانی که زحمت میکشید بده
خلیل قاسمی
|
-
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
درود بر رزمندگان اسلام ،سلام بر شهیدان ، مرگ بر دشمنان ایران و اسلام. اگر ما همیشه با خدا باشیم او همیشه با ماست. خدا را هزاران مرتبه شکر میکنیم که یارو یاور ما ست.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
بنظرميرسه پيشرفتهاي نظامي،شتاب گذشته را نداره هرچندهميشه دراين عرصه تلاش ميشه
میلاد
|
-
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
این پیشرفت های نظامی خیلی خوب و عالی و این اقتتدار ایران قابل افتخار برای تمام ایران است...فقط من تعجب می کنم ما که در تولیدات نظامی اینقدر پیشرفته هستم چرا نمی تونیم توی صنعت خودروسازی پیشرفت کنیم .غریب به 25سال داریم پراید تولید میکنیم بدون اندکی تغییر..اخه چرا؟صنعت پبشرفته هم میتونه باعث افتخار بشه...
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
بنظر من هرجا رهبری خودش مدیریت را به دست گرفته و مستقیم وارد شده ما پیشرفت در سطح عالی جهانی داشتیم
علی
|
-
|
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
سلام ما دارای برتری هایی هستیم که چند نمونه رو نام میبرم، اول عمق خلیج فارس، دوم تسلط ایران بر بخش های با عمق زیادش، سوم دارا بودن تجهیزات مناسب برای عملیات در این آب راه حیاطی مثل قایق های تندرو که قادر به شلیک انواع موشک و راکت هستند و زیردریایی، مین های سطحی و کف نشین هوشمند طیف گسترده ای از موشک های ساحل به دریا و هوا به سطح ضدکشتی و موشک های نقطه زن بالستیک کوتاه برد و میان برد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *