هدف نهایی نظام زندانبانی، توسعه امنیت در جامعه است

21:30 - 01 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۱۵۷۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - جهانگیر در دیدار با استاندار کردستان گفت: امروز کمک به نیازهای زندان ها یک ضرورت است چرا که این اقدام در نهایت کمک به امنیت جامعه است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها اصغر جهانگیر در ادامه سفر یک روزه به استان کردستان با استاندار گفتگو کرد و افزود:اصلاح و تربیت زندانیان با هدف توسعه امنیت در جامعه و کاهش آسیب ها انجام می شود و نهادهای جامعه باید نقش خود را در این زمینه ایفا نمایند.

وی افزود: باید نگاهمان را در خصوص جرایم غیر عمد و هم چنین صدور حبس های بلند مدت تغییر دهیم و این یک گام مناسب برای کاهش آسیب های زندان است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه تاکید کرد: با توجه به قدمت بسیاری از زندان ها باید برای ساخت زندان های جدید و جایگزینی آنها با زندان های قدیمی همکاری لازم توسط نهادهای زیربط انجام شود تا با رشد استانداردها بتوانیم ماموریت های سازمان را به نحو احسن انجام دهیم.

در این دیدار زاهدی استاندار کردستان نیز با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زندان ها گفت : باید با نگاه جدید و نیازهای روز به ساخت زندان های جدید اقدام شود.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانین قضایی گفت: باید تا حد امکان از قوانین حبس زا دوری شود و توسعه  قوانین حبس زدا در دستور کار قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *