هزینه اخذ پاسپورت چقدر است؟/ ارزان‌ترین و قوی‌ترین گذرنامه برای کدام کشورهاست؟

9:26 - 01 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۱۲۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - این روزها یکی از پرسش های اصلی زائران ایرانی برای سفر به عتبات عالیات، هزینه اخذ گذرنامه است که در این گزارش به هزینه اخذ پاسپورت در ایران و ارزان ترین و قوی ترین گذرنامه در کشورهای مختلف اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، گذرنامه سند با ارزشی حاوی مشخصات افراد است که در مجامع بین اللملی نقش شناسنامه را بازی می کند و داشتن آن برای هر مسافر خارجی ضروری است.

اگرچه امروز کشورها با امضای توافقنامه هایی درصدد مسافران خارجی را برای کشورهای طرفین تسهیل کنند، با این حال، اعتبار و ضرورت گذرنامه برای مرز کشورها به قوت خود باقی است.

هزینه تهیه گذرنامه برای هر فرد ایرانی واجد شرایط حدود 100هزار تومان برآورد می شود با توجه به نرخ امروز دلار (3500تومان) تقریباً 30دلار می شود.

فرد متقاضی با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان دفاتر پلیس 10+ مراجعه کند در ظرف مدت دو هفته بتواند گذرنامه خود را اخذ کند.

گرانترین گذرنامه
آخرین گزارش موسسه گو یورو از فرآیند اخذ گذرنامه در کشورهای مختلف در سال 2015 نشان می دهد گرانترین هزینه تهیه گذرنامه مربوط به کشور ترکیه است به طوری که هر شهروند ترکیه ای برای گرفتن گذرنامه باید 251دلار بپردازد تا پس از 95ساعت یا حدود 12 روز کاری بعد گذرنامه به دستش برسد.

زمان برترین گذرنامه
براساس این گزارش، طولانی ترین فرآیند اخذ گذرنامه مربوط به شهروندان مکزیکی است که باید حدود 266ساعت کاری یا حدود بیش از یک ماه در انتظار باشند. مبلغ پرداختی برای تهیه گذرنامه 155دلار تمام می شود.

ارزانترین و سریعترین گذرنامه
همانطور که در این گزارش آمده ارزانترین گذرنامه برای شهروندان اماراتی صادر می شود که هزینه آن 14دلار است. در بین کشورهای اروپایی نیز ارزانترین پاسپورت برای بریتانیایی ها با نرخ 110دلار ارائه شده و زمان انتظار بریتانیایی ها برای اخذ آن 11ساعت کاری یا دو روزه است. سوئیسی ها می توانند یک روزه گذرنامه دریافت کنند و برای تهیه آن باید 159دلار پرداخت کنند.

قوی‌ترین گذرنامه
این گزارش حاکی از آن است که دارندگان گذرنامه صادر شده در انگلیس و آمریکا می توانند به 147کشور بدون دریافت ویزا سفر کنند، به این ترتیب، این کشورها قدرتمندترین گذرنامه در جهان را دارند. دارندگان گذرنامه های کشورهایی مانند جزایر سلیمان، برمه و سودان جنوبی نیز می تواند بدون دغدغه تهیه ویزا مسافر 28 کشور در سراسر جهان باشند. این در حالی است که تعداد کشورهای بدون ویزا برای شهروندان ایرانی فراتر از تعداد انگشتان یک دست نمی رود.

ترجمه: سیمین عزیز محمدی

؟؟؟؟؟؟

؟؟؟؟؟؟


انتهای پیام/



علیرضا قدردان
|
-
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
خوب
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *