همت دفاتر مشاوره خانواده در پيشگيری از وقوع طلاق

21:30 - 29 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۶۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- خسروی وفا گفت: دفاتر مشاوره خانواده بايد هرچه بيشتر در پيشگيري از وقوع طلاق همت كنند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در همايش منطقه اي دفاتر حمايت از حقوق زنان و كودكان بر نقش دفاتر مشاوره خانواده تاکید کرد و افزود: دفاتر مشاوره خانواده بايد هرچه بيشتر در پيشگيري از وقوع طلاق همت كنند.
وي با اشاره  به تبيين نقش و جايگاه ويژه دفاتر حمايت از حقوق زنان و كودكان بيان کرد: هر قدر در اين زمينه اطلاع رساني صورت بگيرد و اقدامات دفاتر فوق به موقع اطلاع رساني شود به رسالت اين دفاتر نزديك تر خواهيم شد.
رئيس كل دادگستري استان افزود: ارتباط گيري دفتر حمايت از حقوق زنان و كودكان با نهادهاي مختلف به ويژه با آموزش و پرورش با برگزاري جلسات ، در تبيين جايگاه اين دفاتر بسيار مهم و ضروري است .

خسروي وفا به نقش اين دفاتر در جلوگيري از طلاق و جلوگيري از ازدياد ناهنجاري هاي خانوادگي تأكيد كرد و انجام کارهاي ميداني را در اين زمينه يادآور شد.

وي گفت :‌ با توجه به ناهنجاري هاي اجتماعي و گسترش زمينه هاي طلاق در خانواده ها اقتضا دارد كه نقش اين دفاتر در رابطه با پيشگيري از وقوع طلاق و ناهنجاري هايي كه مربوط به حوزه خانواده است بيشتر پيگيري و تبيين شود .

رئيس كل دادگستري استان در ادامه سخنانش آسيب شناسي در راستاي كار و عملكرد دفاتر مشاوره خانواده را بسيار مهم ارزيابي نمود و با اشاره به نقش كم رنگ دفاتر مشاوره خانواده در برقراري صلح و سازش بين خانواده ها ، خاطرنشان كرد : با توجه به هزينه هاي اختصاص يافته براي اين دفاتر از طرف دولت ، ضروري است دفاتر مشاوره خانواده بيشتر در اين زمينه بكوشند .

خسروي وفا يكي از مشكلات جدي رايج در جامعه كه در خيلي از پرونده ها مشاهده مي شود را ردپاي فرزندان طلاق در امر خرده فروشي دانست و هشدار داد: بايستي به صورت ويژه از ناحيه دفاتر حمايت از حقوق زنان و كودكان به اين موضوع پرداخته شود و در اين زمينه با برگزاري جلسات مختلف با نهادهاي متولي به خصوص آموزش و پرورش ، بچه هاي طلاق تحت آموزشهاي خاصي قرار بگيرند .

رئيس كل دادگستري استان در پايان با اشاره به قانون مجازات اسلامي و قانون جديد آئين دادرسي كيفري از مسؤولين دفاتر حمايت از حقوق زنان و كودكان خواست در زمينه مجازاتهاي جايگزين نقش جدي ايفا نموده دراين خصوص جلسات مشتركي را با قضات محاكم بدوي و تجديدنظر برگزار نمايند .

گفتني است در اين همايش شش استان كهكيلويه و بوير احمد –يزد- شيراز – چهارمحال و بختياري- كرمان و اصفهان و مسئولانی از استانداري و بهزيستي حضور داشتند .





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *