تعیین تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف در اسرع وقت

19:20 - 29 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۶۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب شیراز برتعیین تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: تمام تلاش دستگاه قضایی این است که از راهکارهای جدید همچون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، مرخصی پایان حبس استفاده کند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، طهماسب یزدانیان به همراه سید حشمت اله حیات الغیب مدیرکل زندان‌ها و کشوری معاون سلامت واصلاح و تربیت زندان‌های فارس در بازدید از اندرزگاه‌های زندان و بازداشتگاه مرکزی شیراز افزود: درخصوص زندانیان بلاتکلیف ممکن است پرونده زندانی منجر به صدور برائت و منع پیگیرد شود پرونده های بلاتکلیف در اسرع وقت باید رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.
وی ادامه داد:  نگاه جامعه نسبت به جرائم خشن، سنگین و خطرناکی که امنیت جامعه را به خطر می اندازند این است که با این افراد باید برخورد جدی شود و احکام سنگین بدون هیچ گونه مراعات درباره آنان اجرا شود.

یزدانیان اظهار داشت: زندانیان با سایر افراد جامعه متفاوت نیستند و به علل مختلف و مسائل جامعه به زندان افتاده اند و تعدادی از این افراد ناگهانی و بدون سوء نیت مرتکب جرم شده اند قضات باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
وی اضافه کرد: قضات باید به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، با پذیرفتن قرار وثیقه و کفالت و بررسی پرونده آنان در کوتاهترین زمان اقدام کنند در غیر این صورت وضعیت خوبی در زمینه جمعیت کیفری زندانها نخواهیم داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: در قانون جدید مجازات اسلامی و آئین دادرسی کیفری نوآوری های خوبی در زمینه تعلیق تعقیب، تعلیق اجرای مجازات و مجازاتهای جایگزین حبس وجود دارد قضات با اجرای این قوانین باید تحول و انقلاب بزرگی در زمینه کاهش جمعیت کیفری داشته باشند تا آمار زندانها بالا نرود.

یزدانیان تأکید کرد: هدف از بازدید بررسی وضعیت زندان و تغییر نگاه قضات در اجرای حکم و ارائه راهکار و همچنین تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار از سوی آنان است، قضات باید تلاش کنند با قرار قبولی کفالت، وثیقه، صدور کیفرخواست و صدور قرار نهایی و ارسال پرونده به دادگاه، مشکل زندانیان را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: با استفاده از نقطه نظرات مدیران زندانها و افزایش بازدیدها و تشکیل جلسات مستمر با قضات تلاش می کنیم تا جمعیت کیفری زندانها کاهش یابد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز درخصوص فضای فیزیکی زندانها نیز گفت: فضای فیزیکی بسیار مناسب و وضعیت زندان بسیار مطلوب شده است و فضاهایی برای تدریس قرآن، یادگیری، نماز و زمینه سازی برای بازگشت افراد به زندگی عادی و محیط برای ورزش آنان درنظر گرفته شده است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *