رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشنهاد ایجاد تشکیلات وابسته به جی یی سی اف

1:30 - 30 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۶۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران با ارائه پیشنهاد به کنفرانس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) گفت: این مجمع با ایجاد یک تشکیلات وابسته با حضور شرکتهای اصلی می تواند شرائط لازم را برای استفاده از تجربیات و امکانات این شرکتها فراهم کند.
به گزارش ، عزیزالله رمضانی، اظهار کرد: این مجمع می تواند از تشکیلات وابسته به عنوان بازوی مشورتی و همسو با تحقق اهداف خود استفاده کند.

وی با بیان این که شرکت ملی گاز ایران آمادگی لازم را در زمینه نحوه شکل گیری، تهیه اهداف و اساسنامه و ایجاد هماهنگی بین شرکتهای یادشده دارد، اعلام کرد: شرکت ملی گاز ایران شرائط و آمادگی لازم را برای برگزاری نخستین جلسه مشترک این تشکیلات دارد.

وی یادآور شد: کنفرانس سران مجمع در تهران با شعار «گاز و توسعه پایدار» حاوی یک پیام مهم برای کنفرانس COPZ٢١ در پاريس است که گاز طبیعی کماکان می تواند به عنوان یک منبع انرژی سازگار با محیط زیست و خوراک مطمئن برای اقتصاد جهانی در راستای سیاستهای جهانی در جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: از این رو، توسعه کاربری گاز و افزایش سهم آن در سبد انرژی جهانی توجیه پذیر است.

رمضانی در ادامه به اهداف و تفاوتهای مجمع کشورهای صادرکننده گاز  (GECF)  با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC) اشاره کرد و گفت: ایجاد هماهنگی در زمینه سیاستهای صادراتی گاز کشورهای عضو، تبلیغ نقش و اهمیت گاز طبیعی در جهان با هدف استفاده بیشتر در سطح جهان و در نتیجه افزایش تولید و صادرات آن، ایجاد و حفظ ثبات عرضه و بازار گاز برای قراردادهای میان مدت و بلندمدت، افزایش سهم گاز طبیعی در سبد انرژی جهان (انرژی اولیه) و... از جمله اهداف این مجمع به شمار می رود.

وی ادامه داد: تدوین الگوی مناسب قیمتگذاری گاز طبیعی با توجه به ارزش ذاتی آن، مزیتهای منطقه ای، عرضه و تقاضا و... برای تأمین منافع صادرکنندگان و ایجاد رقابت با دیگر انرژیهای اولیه و با در نظر گرفتن پایان پذیری منابع گاز طبیعی در جهان، کوشش برای توسعه کاربری مصرف گاز طبیعی در همه بخشهای صنعتی، تجاری، خانگی، نیروگاهها و حمل و نقل و مشورت با مصرف کنندگان، کشورهای غیرعضو ولی تاثیرگذار و ارتباط موثر با سازمانهای بین المللی مرتبط با انرژی شامل OPEC، WEC، IGU، IEF، UN،... از دیگر اهداف این مجمع است.

انهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *