تأمین بیش از 50 درصد بودجه هلال‌احمر از طریق منابع خیریه

21:20 - 29 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۵۹۷
خبرگزاری میزان-نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمربا اشاره به تأمین بیش از 50 درصد بودجه هلال‌احمر از طریق منابع خیریه گفت:اعتماد مردم به هلال‌احمر و حضور یک میلیون جوان در هلال‌احمر سرمایه عظیم اجتماعی است که باید در نگهداشت این سرمایه بزرگ کوشش و تلاش بیشتری به عمل آید.
به گزارش گروه اجتماعی میزان،  حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای فرهنگی و ائمه جماعات جمعیت هلال‌احمر خوزستان، اظهار کرد: هلال‌احمر مکانی برای خیر و نیکی و احسان و مظهر حقیقی احسان به بشر است که هرکدام از این واژه‌ها مملو از مفاهیم عمیق و معنایی عظیم در خود دارد که همه این مفاهیم بشردوستانه در هلال‌احمر جمع شده است.

وی با بیان اینکه هیچ دینی مثل اسلام به حفظ جان انسان‌ها اهمیت نمی‌دهد، افزود: تمامی ارزش‌های انسانی و اسلامی در هلال‌احمر جمع شده است و زمینه فعالیت در هلال‌احمر را فراهم می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تأمین بیش از 50 درصد بودجه هلال‌احمر از طریق منابع خیریه تصریح کرد: هلال‌احمر مردمی‌ترین سازمان در ایران است و باید تلاش کنیم تا مردمی بودن آن را به خود مردم بشناسانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های امدادی و عام‌المنفعه جمعیت هلال‌احمر به نمایندگی از دولت است، افزود: اگر هلال‌احمر نباشد چه کسی در سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه باید به داد مردم برسد؟ کدام سازمانی را سراغ دارید که افراد را از سن 12 تا 29 سالگی در خود جمع کرده باشد؟ یا همه اقشار جامعه از پزشک تا بازاری در آن عضو باشد؟

وی با تأکید بر جنبه‌های تکریم و کمک به انسان‌ها در هلال‌احمر به‌عنوان جاذبه کاری آن، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر جنبه‌های سیاسی ندارد و نباید به هیچ نوع غرض‌ورزی سیاسی نیست و بازی‌ها و منازعات سیاسی آلوده شود، زیرا با روح فعالیت در هلال‌احمر مغایرت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی و مردمی هلال‌احمر است که به آن هویت می‌بخشد، گفت: سرمایه‌های اجتماعی که هلال‌احمر دارد در هیچ سازمانی وجود ندارد. اعتماد مردم به هلال‌احمر و حضور یک میلیون جوان در هلال‌احمر سرمایه عظیم اجتماعی است که باید در نگهداشت این سرمایه بزرگ کوشش و تلاش بیشتری به عمل آید.

وی با اشاره به ضرورت رشد امور معنوی در جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: باید تلاش کنیم تا به‌تدریج در شعب هلال‌احمر یک روحانی مستقر باشد که در حال حاضر در کل کشور 300 روحانی در هلال‌احمر فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه بخش نظارت در هلال‌احمر باید برای اعتماد بیشتر مردم تقویت شود، افزود: داریم به‌سوی سیستماتیک و قانونمند کردن بخش نظارت در هلال‌احمر می‌رویم تا جای هیچ‌گونه شبهه و حرف و حدیثی را در خصوص کمک‌های مردم به هلال‌احمر باقی نماند.

وی با اشاره به تحصیل 30 هزار دانشجو در مؤسسات علمی کاربردی هلال‌احمر در سراسر کشور تصریح کرد: بیشتر افراد شاغل در هلال‌احمر مدارج تحصیلی بالایی دارند و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر برای تعامل با آنها باید از درجه فکری بالایی برخوردار باشد و فضا و محیط را بشناسد که رهنمودهای رهبری می‌تواند به‌عنوان راهبردی راهگشا در این مسیر به مسئولان و عوامل این حوزه کمک شایانی کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *