کسانی که آبروی دانشجویان بورسیه و نظام را بردند باید مجازات شوند/ ورود قوه قضائیه به مسئله بورسیه ها با اجازه مقام معظم رهبری

16:51 - 28 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۴۵۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در پرونده بورسیه ها حقوق دانشجویان بورسیه تجهیف شده است تصریح کرد: افرادی که آبروی نظام و دانشجویان بورسیه رابردند باید مجازات شوند.
عطاء‌الله  سلطانی صبور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره ورود قوه‌قضائیه به پرونده بورسیه‌ها اظهار کرد: به هر صورت قوه قضاییه به عنوان مرجع اصلی رسیدگی به شکایات مردمی حق ورود دارد و باید به پرونده بورسیه‌ها ورود کند.

وی با اشاره به موافقت رهبرانقلاب در زمنیه ورود قوه قضاییه به پرونده بورسیه‌ها، تصریح کرد: حقوق دانشجویان بورسیه تجحیف شده و آنان  آبروی خود را در این موضوع از دست داده‌اند. افرادی که آبروی نظام و دانشجویان بورسیه را بردند و نظام را متهم به تخلف و تقلب کردند باید مجازات شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه کمسیون اصل 90 تایید کرده که تخلفی صورت نگرفته و کار تا جایی پیچیده کردند  که حضرت آقا در این موضوع ورود پیدا کردند.

سلطانی صبور بیان کرد: من انتظارم از وزرات خانه این بود که متخلفین را سریع برکنار کند و برکنار نکردن این افراد موجب شد که این مشکلات ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با شکایت و پی گیری دانشجویان بورسیه مشخص است که مشکل این افراد حل نشده است، افزود: مسئولان وزارت علوم مدعی هستند که مشکلات دانشجویان بورسیه را حل کرده‌اند،  اما در عمل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.

لازم به ذکر است، با روی کار آمدن دولت یازدهم وزارت علوم به بهانه های مختلف در مسیر تحصیل دانشجوبان بورسیه داخل، خلل ایجاد کرد تا آنجا که مقام معظم رهبری تابستان گذشته در مراسم افطار دانشجوبی با اشاره به اینکه دانشجویان بورسیه‌ ظلم شده است بر رسیدگی به وضعیت آنها تاکید کردند، چندی بعد رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب، ضمن اشاره به برخی مشکلات بر سر راه رسیدگی قضایی به این مسئله و از جمله برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواستار بررسی و ارائه طریق از سوی رهبر انقلاب شده بود.

گفتنی است براساس مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در اردیبهشت امسال به تصویب رسید، رسیدگی به امور شکایات و مسائلی که دانشگاه ها و دانشگاهیان در امور علمی، آموزشی و پژوهشی با آن مواجه هستند در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.
   

با کاریکاتور، طنز و اتهام زنی زنجیره‌ای، دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه را تحت فشار گذاشتند/ وزارت علوم دنبال حذف دانشجویان از تصدی هیئت علمی است+ اسناد


دانشجویان بورسیه مشکلی از نظر هزینه ندارند/درمورد تعداد محدودی هم که مشکل دارند،به دانشگاه‌ها گفتیم مساعدت کنند





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *