نشست دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی

18:20 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۸۰
نشست دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی
آفریقای جنوبی در نشست دادگاه لاهه با بیان اینکه شواهد زیادی درباره قصد رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در نوار غزه وجود دارد، خواستار توقف حمله به رفح شد.

خبرگزاری میزان - نماینده آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت، گفت که این کشور برای جلوگیری از نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه مجبور شده که به دادگاه بازگردد.

وی با بیان اینکه نسل‌کشی در غزه ادامه دارد، اظهار کرد: شواهد فراوان و روشنی از قصد اسرائیل برای نسل‌کشی در غزه وجود دارد.

مقام آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه دستور‌های قبلی دادگاه لاهه مانع از ارتکاب نسل‌کشی اسرائیل در غزه نشد، بیان کرد: آنچه اکنون در رفح می‌گذرد نشان‌دهنده آخرین گام اسرائیل برای نابودی غزه است.

به گفته وی، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل به بمباران مناطقی که امن توصیف کرده، ادامه می‌دهد.

نماینده آفریقای جنوبی، تاکید کرد: هیچ‌چیز از جمله حق دفاع از خود نسل‌کشی را توجیه نمی‌کند.

هیئت آفریقای جنوبی در لاهه همچنین خواستار ضرورت کمک‌رسانی و نجات مردم غزه شد و اعلام کرد که دیوان لاهه پیشتر به این نتیجه رسیده بود که فلسطینی‌ها حق دارند در برابر نسل‌کشی محافظت شوند.

نماینده آفریقای جنوبی با بیان اینکه از مارس تاکنون تحولاتی در غزه رخ داده است که دادگاه لاهه را ملزم به اعمال تدابیر جدید می‌کند، تاکید کرد: حمله به رفح بحران را بدتر می‌کند.

مقام آفریقای جنوبی در بخشی دیگر گفت: آنچه ما را بر آن داشت تا برای درخواست اقدام‌های بیشتر به دادگاه بازگردیم، وضعیت رفح است.

هیئت آفریقای جنوبی همچنین عملیات رژیم صهیونیستی را در رفح به حادثه سربرنیتسا در بوسنی تشبیه کرد و تاکید کرد که باید دستور توقف عملیات نظامی اسرائیل در غزه صادر شود.

رئیس دادگاه لاهه در بخشی از نشست با بیان اینکه دیوان به این نتیجه رسید که اقدام‌های پیشگیرانه به عواقب ناشی از جنگ رسیدگی نمی‌کند، اظهار کرد: اسرائیل باید تدابیری اتخاذ کند تا کمک‌های بشردوستانه لازم به غزه برسد.

مقام ارشد دادگاه لاهه، گفت که اسرائیل باید اطمینان حاصل کند ارتش این رژیم هیچ‌یک از حقوق فلسطینیان را در غزه نقض نکند.



انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *