مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور: کودکان و نوجوانان باید با موضوع مبارزه با فساد آشنا شوند

15:42 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۷۱
مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور: کودکان و نوجوانان باید با موضوع مبارزه با فساد آشنا شوند
مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور در آئین رونمایی از دو عنوان کتاب انتشارات این سازمان گفت: تلاش ما بر است کتاب‌هایی منتشر کنیم تا کودکان و نوجوانان نیز با موضوع مبارزه با فساد آشنا شوند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، آئین رونمایی از دو عنوان کتاب انتشارات سازمان بازرسی کل کشور در حوزه کودک و نوجوان با حضور سیدعلی کاظمی معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودک، حجت الاسلام فرزانه رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان بازرسی کل کشور، نجفی‌منش رئیس امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، آمنه کاشانی مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور، شیما ناصری نویسنده کتاب‌ها و همچنین مددجویان تحت پوشش مرکز خیریه دارالقرار تهران در غرفه بچه کتابخون‌های بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

کاظمی معاون وزیر دادگستری در این مراسم گفت: امروز توفیق پیدا کردیم در غرفه انتشارات سازمان بازرسی کل کشور شاهد تلاش‌های علمی و پژوهشی سازمان در حوزه مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری در کشور باشیم.

وی با اشاره به تاسیس انتشارات سازمان بازرسی در دوره جدید، ادامه داد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از مدیران بسیار موفق قوه قضاییه و جزو مدیران مجرب و باتجربه کشور است. وی یک نگاه علمی دارد و در هر دستگاهی که وارد شده است با یک نگاه علمی تلاش بر این بوده که یک زیرساخت علمی برای امور ایجاد کنند.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به حساسیت کار در حوزه کودکان و نوجوانان تاکید کرد: کودکان و نوجوانان محدودیت واژگان دارند و دسترسی آنان به اطلاعات محدود است و گاهی اوقات اثرپذیری بسیار بالایی دارند؛ بنابراین باید نگاهی ویژه به پژوهش و تالیف در این حوزه باشد.

وی ادامه داد: افراد خاصی باید در حوزه کودکان و نوجوانان قلم بزنند که این حوزه را خوب بشناسند و از مخاطب، روحیات و روانشناسی آن شناخت داشته باشند.

 

مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور: کودکان و نوجوانان نیز باید با موضوع مبارزه با فساد آشنا شوند

کاظمی انتشار کتاب از سوی انتشارات سازمان بازرسی در حوزه کودک و نوجوان را یک خط‌شکنی در راستای مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری و درستکاری دانست و افزود: نمونه این کار در کشور ما وجود ندارد، ولی در کشور‌های پیشرو در حوزه مبارزه با فساد آثار زیادی در خصوص کودک و نوجوان در تیراژ بالا منتشر شده و حتی رایگان بین کودکان و نوجوانان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ درستکاری را باید به کودکان آموخت خاطرنشان کرد: نوجوانان ذاتا آرمان گرا و درستکار هستند بنابراین باید به نوجوانان بها داد و زمینه را فراهم کرد تا آنان به کنشگران فعال در حوزه درستکاری تبدیل شوند.

کاظمی با اشاره به اینکه ارائه دانش‌های لازم به کودکان و نوجوانان باعث می‌شود آنان در مسیر درست کنشگری قرار بگیرند، افزود: آنچه امروز در این جلسه می‌بینیم زمینه و نشان دادن مسیر جدیدی است که می‌تواند باعث ارتقای سلامت اداری در کشور شود.

وی با بیان اینکه بهترین راهبرد در مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری، فرهنگ سازی است، ادامه داد: کار روی فرهنگ باعث می‌شود کشور‌ها به سطح مطلوب برسند. قطعا اصلاح ساختار‌ها و فرآیند‌های اداری، ایجاد سامانه‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید و امثالهم بسیار حائز اهمیت است، ولی فرهنگ سازی مهم‌ترین کاری است که می‌توان در حوزه مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری انجام داد.

معاون وزیر دادگستری تصریح کرد: کشور‌هایی که دارای رتبه یک تا ۱۰ مبارزه با فساد هستند، مبارزه با فساد را از مدارس شروع کرده اند. چرا که کودکان بزرگترین یگان‌های مبارزه با فساد در آینده هستند؛ بنابراین باید قدر آنان دانسته شود؛ همانطور که توسعه کشور با ید و ذهن آنان محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام فرزانه نیز در این مراسم با تاکید بر توجه انتشارات سازمان به حوزه کودک و نوجوان گفت: اگر این حوزه تقویت شود یکی از ابعاد مهم پیشگیری از جرائم و فساد اتفاق افتاده است.

مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور نیز در این آئین گفت: هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد می‌تواند به سالم‌تر شدن جامعه کمک کند.

کاشانی با اشاره به ورود انتشارات سازمان بازرسی کل کشور به تالیف در حوزه کتاب کودک و نوجوان گفت: تلاش ما بر است کتاب‌هایی منتشر کنیم تا کودکان و نوجوانان نیز با موضوع مبارزه با فساد آشنا شوند و اینکه در هر سنی که هستند اگر با نادرستی مواجه شده‌اند بدانند چه اقدامی باید انجام دهند.

مسئول غرفه انتشارات سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: افراد در هر جایگاهی که هستند یک مسئولیت دارند و آن بی تفاوت نبودن نسبت به اشتباهات دیگران است.

در ادامه این مراسم شیما ناصری نویسنده کتاب‌های به موقع سوت بزن و اتاق شیشه‌ای درباره این دو عنوان کتاب توضیحاتی ارائه داد.

دو کتاب به موقع سوت بزن و اتاق شیشه‌ای که به موضوع نظارت، شفافیت و سوت زنی پرداخته است، اولین آثار انتشارات سازمان بازرسی کل کشور در راستای فرهنگ سازی و ارتقای سلامت اداری است.

بنابراین گزارش، انتشارات سازمان بازرسی در راستای فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی در حوزه موضوعات مرتبط با سلامت اداری و مبارزه با فساد، اقدام به تدوین و تولید کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان کرده است تا آنها را با مفاهیم این حوزه آشنا کند.

 هدف از این برنامه جدید انتشارات سازمان این است که نسل جدید با آگاهی از مصادیق فساد اداری و آشنایی با شیوه‌های مبارزه با آن جامعه‌ای سالم‌تر بسازد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *