بحران قرارداد‌های عدم افشا در انگلیس؛ ابزاری برای وادار کردن زنان به سکوت

14:59 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران قرارداد‌های عدم افشا در انگلیس؛ ابزاری برای وادار کردن زنان به سکوت
زنان در انگلیس به دلیل امضای اجباری قرارداد‌های موسوم به توافق عدم افشا همواره با چالش‌هایی برای دفاع از حق خود مواجه بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - تحقیق انجام شده جدید نشان می‌دهد که تقریبا نیم میلیون زن در انگلیس پس از تجربه تبعیض، قلدری یا آزار در محل کار مجبور به سکوت شده‌اند.

مطالعه‌ای که از سوی یک خیریه انجام شد، تخمین می‌زند که ۴۳۵ هزار و ۲۹۳ زن در انگلیس به دلیل بدرفتاری در محل کار به دلیل قرارداد‌های عدم افشا (NDA) یا بند‌های محرمانگی مجبور به سکوت شده‌اند.

قرارداد‌های عدم افشا قرارداد‌هایی هستند که افراد را از به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی که شرکت‌ها یا افراد می‌خواهند خصوصی بماند، منع می‌کنند.

ایندیپندنت می‌نویسد که کارفرمایان در سراسر انگلیس از این نوع قرارداد‌ها برای مجبور کردن کارکنان قربانی آزار جنسی، تبعیض پرداختی و سایر تخلف‌ها به سکوت، استفاده می‌کنند.

محققان دریافتند که سه چهارم زن‌هایی که این نوع قرارداد را امضا کرده‌اند می‌گویند انجام این کار به سلامت روان آن‌ها آسیب می‌رساند. 

فعالان تاکنون چندین تجمع را مقابل دادگاه‌های انگلیس در مخالفت با این نوع قرارداد‌ها برگزار کرده‌اند.

یک زن انگلیسی که این نوع قرارداد را امضا کرده است، می‌گوید: از من خواسته شد که یک قرارداد عدم افشا را امضا کنم تا تبعیض پنهان شود و بار دوم قراردادی را برای افشا نکردن آزار و اذیت امضا کردم.

او گفت: روند مذاکره درباره قرارداد عدم افشا باعث شد احساس خودکشی دست دهد. این قرارداد در پایان یک فرآیند طاقت‌فرسا به من ارائه شد که باید امضا می‌شد؛ در غیر این صورت مجبور بودم خانه‌ام را بفروشم.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *