هشدار نارنجی سازمان هواشناسی به مسافران و کشاورزان

14:41 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۶۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
هشدار نارنجی سازمان هواشناسی به مسافران و کشاورزان
سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی هشدار داد که اختلال در حمل‌ونقل و خسارت به صنعت کشاورزی را به دنبال دارد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی امروز روز‌های جمعه و شنبه موجب رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، آبگرفتگی، رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل می‌شود.

این سامانه فردا در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، مناطق مرکزی و شرقی فارس فعالیت دارد.

شنبه نیز گستره بارش‌ها بع گیلان، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان و اردبیل می‌رسد.

اثر مخاطره اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی اعلام شده است.

پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی در این شرایط جوی ضروری است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *