رئیس کل دادگستری یزد: واقعیات میدانی و عملیاتی جامعه به مدیران تصمیم‌ساز منعکس شود

11:40 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۶۲۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری یزد: واقعیات میدانی و عملیاتی جامعه به مدیران تصمیم‌ساز منعکس شود
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه مدیران میانی باید رسالت خود را در انعکاس واقعیات میدانی انجام دهند، گفت: نبض جامعه دست مدیران میانی است که بعضی از آن‌ها جرأت یا باور انعکاس واقعیات به تصمیم‌سازان کشور را ندارند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با معاون بهره‌برداری و فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: مدیران میانی به‌واسطه نوع کار و مسئولیت خویش در بطن موضوعات و مشکلات اداری، فرایندی و جریانی امور قرار دارند اما به طور معمول به دلایل مختلف از طرح این مشکلات همراه با راهکار‌های سازنده و اجرایی به مدیران تصمیم‌ساز، اجتناب دارند.

وی ورود به عرصه مبارزه با موضوع قاچاق کالا را نیازمند یک عزم جدی و کار جمعی دانست و گفت: در عرصه مبارزه با قاچاق کالا، دادگستری و تعزیرات به عنوان بخش قضایی، کاشفین به عنوان ضابط و سازمان اموال تملیکی به عنوان بخش اجرایی سهیم هستند، لذا انتظار است با یک خرد جمعی، بهترین راهبرد و راهکار را جهت جلوگیری از قاچاق اتخاذ دارند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آمار‌های بسیار خوب سازمان اموال تملیکی در سنوات اخیر در خصوص تعیین تکلیف وضعیت کالا‌های موجود در انبار، تصریح کرد: هیچ کار خوبی بی‌اشتباه نیست، اما برخی از اشتباهات هم قابل توجیه و جبران نیست، لذا نباید دقت را فدای سرعت کرد و باید با یک نگاه عمیق و همه جانبه مسیر‌های قانونی را جهت تعیین تکلیف موجودی‌های انبار در پیش گرفت.

وی اقناع مدیران بالادستی به تجهیز گلوگاه‌های تردد کالا در استان‌های مختلف به ویژه پاسگاه شهید مدنی یزد، به دستگاه‌های اسکن و عکس‌برداری با اشعه ایکس را خواستار شد و گفت: تجهیز مبادی ورودی و تردد کالا‌ها به دستگاه ایکس ری، هم در شناسایی و کشف کالا‌های قاچاق اثر‌گذار است و هم در ارتقا رضایتمندی مردم که بعضاً در صف‌های کیلومتری معطل می‌مانند نقش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی، ضابطه‌مند کردن مبارزه با قاچاق کالا را از حیث اجرایی و عملیاتی ضروری دانست و بیان کرد: بهره‌گیری از شیوه‌های به روز اجرایی و استفاده از تجهیزات مدرن عملیاتی می‌تواند در پیشگیری از قاچاق کالا تا حد بسیار بالایی اثر‌گذار باشد.

در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های سازمان اموال تملیکی ارائه شد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: یزد دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *